Respect !

Avanti | Post Makelaardij trof dinsdagavond Tempo uit Alphen aan den Rijn in de eerste wedstrijd van de volgende play off ronde voor een plaatsje in de nieuwe Tussenklasse. In een best of three wordt bepaald wie volgend jaar in de Tussenklasse gaat spelen en wie in de Hoofdklasse blijft. Tempo had in de eerste play-off ronde knap gewonnen van Nieuwerkerk en Avanti was net een doelpunt tekort gekomen tegen TOP uit Arnemuiden.

De eerste helft werd een helft met twee gezichten. Een zeer sterk spelend en schietend Avanti dat na de 2-2 in ruim vijf minuten wegloopt van Tempo naar 8-2. De ploeg uit Alphen heeft in deze fase veel een schots aanvallen en komt reboundend tekort, Een vakwissel bij Tempo na de 10-3 brengt meer evenwicht tussen de vakken. Avanti | Post Makelaardij krijgt meer verdedigende druk in deze fase, waarbij Tempo ging achterverdedigen en dat resulteert in een groot aantal plaatsfouten van Avanti. Tempo had aanvallend meer rebound en dat leverde meer schoten en doelpunten op. Bij de rust was de stand alweer gelijk (11-11). Avanti kwam tot meer pogingen (62) maar had een lager rendement dan Tempo (11 uit 53 pogingen).

Merijn grote man vandaag en voor de eerste keer 9 treffers in een wedstrijd

De tweede helft begon rommelig aan beide kanten. De doelpunten waren spaarzaam. Halverwege de tweede helft liep Tempo weg naar een 13-18 voorsprong. Toch wist Avanti | Post Makelaardij nog eenmaal de rug te rechten en kwam vijf minuten voor tijd terug naar 18-19. Helaas wist de ploeg uit Pijnacker niet de gelijkmaker te scoren en zag Tempo de wedstrijd in het slot gooien. Eindstand 19-23.

Een verdiende overwinning van Tempo na een zwakke start van de wedstrijd. De herenvakwissel van Tempo halverwege de eerste helft en het overgaan naar het achterverdedigen waren beslissende keuze’s waar Avanti niet de oplossing tegen wist te vinden.

Dit kan zo maar de laatste thuiswedstrijd van Arie geweest zijn. Er zit dus niets anders op dan zaterdag in Alphen te winnen zodat Arie komende dinsdag waardig afscheid kan nemen.

Doelpunten: Merijn Sevenhuysen (9), Stefan Hogervorst (4), Nikki van Trigt (4), Tom Snaphaan en Arie Vingerling.

Aanstaande zaterdag de return in Alphen aan den Rijn die door Avanti gewonnen moet worden willen ze nog kans maken op een plek in de Tussenklasse, Aanvang 19.00 uur,

Foto’s  Nicoline de Bakker