Anderhalve week voor de start van de zaalcompetitie speelde de hoofdmacht van Avanti | Post Makelaardij een zeer nuttige oefenwedstrijd tegen Tempo. De ploeg uit Alphen beschikt over veel lengte en Avanti kon reboundend dan ook fors aan de bak. Ook de verdedigende druk was hoog en dat was een hele goede test hoe Avanti zich daaronder uit kon korfballen.  Het scoreverloop kende een zeer grillig verloop in de eerste helft, maar in de tweede helft moest Avanti | Post Makelaardij haar meerdere erkennen in Tempo. Eindstand 22-27.

Avanti | Post Makelaardij trad aan zonder Mirthe van Staalduinen en Jordi van Zuidam en speelde in de tweede helft met Yona Peper en Tim van Dorp. Tempo komt net als Avanti uit in de Hoofdklasse, zowel op het veld als in de zaal. Tempo staat op het veld op de tweede plaats met 12 punten uit 8 wedstrijden en speelt nog volop mee om het kampioenschap. In de zaalcompetitie zijn zij ook ingedeeld in de andere Hoofdklasse die ook best pittig is met Nieuwerkerk, HKC (Ha), Unitas/Perspectief en Wageningen.

Na een 0-1 achterstand schoot Avanti met scherp en liep uit naar een 5-1 voorsprong, maar binnen drie minuten had Tempo dit omgebogen naar een 5-6 stand.  Tien minuten voor de rust pakte Avanti | Post Makelaardij nog een twee doelpunten voorsprong naar 10-8 maar in no time was dit weer omgezet naar een 10-12 achterstand. De ploegen gingen rusten bij een 11-12 stand.  De tegendoelpunten kwamen veelal voort uit standaardsituaties na overtredingen en verkeerd opstellen onder de korf. Mooie leermomenten. De tweede helft werd de verdedigende druk door Tempo verder opgevoerd en Avanti kwam minder gemakkelijk tot goede aanvallen en schoten. Tempo liep uit naar 15-19 halverwege de tweede helft en Avanti kreeg het gat niet meer gesloten. Eindstand 22-27. Een zeer nuttige oefenwedstrijd waar het team en de coaches veel aan gehad hebben.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (4), Merijn Sevenhuijsen (4), Tom Snaphaan (4), Judith Goedendorp (3), Tim van Dorp (2), Floor Munnik (2), Nikki van Trigt (2) en Manon Ballings.

Zaterdag 13 november speelt Avanti | Post Makelaardij tegen Nieuwerkerk om 18.30 uur in De Viergang. Dat belooft wederom een mooie pot te worden.

Prachtig doelpunt van Floor Munnik op aangeven van Nikki van Trigt. Die twee weten elkaar goed te vinden.
Avanti | Post Makelaardij moest reboundend vol aan de bak tegen de luchtmacht van Tempo
Tom Snaphaan weer helemaal in zijn element in de zaal. Vier treffers van afstand.