Avanti Post Makelaardij 1 vervolgde de voorbereiding op het nieuwe seizoen met een oefentoernooi op eigen veld tegen overgangsklassers KVS/Maritiem en GKV/Enomics. Beide tegenstanders zijn ingedeeld in de zware overgangsklasse C met onder meer Nieuwerkerk en Pernix. KVS verscheen deze zaterdag met haar 1e, 2e en 3e en speelde in verschillende formaties de wedstrijden van het 1e en 2e. Avanti speelde de wedstrijden met zes heren roulerend en vier dames, omdat Linda van der Zijden bij de warming up nog teveel last had van een blessure en uit voorzorg aan de kant bleef. Arie Vingerling was na zijn vakantie deze week weer begonnen met de trainingen en maakte vandaag zijn eerste minuten (een klein RTL Boulevard momentje: van harte gefeliciteerd met de verloving!).

Avanti | Post Makelaardij 1 – KVS/Maritiem 1 12-7

Dankzij een makkelijk scorende eerste aanval in de eerste helft pakten de Pijnackernaren een 6-2 voorsprong bij de rust. De nieuwe spelregel dat de degene wie onreglementair een kans wordt ontnomen de strafworp zelf moet nemen levert in de voorbereiding nog wel wat gemiste strafworpen op. Dat wordt de komende weken nog even flink oefenen alvorens de competitie echt van start gaat. Na de rust waren het vooral de Avanti-dames die de korf eenvoudig wisten te vinden, waarbij vooral Nikki van Trigt en Judith Goedendorp zeer effectief in de afronding waren. De doelpuntenmarge was maximaal zeven verschil (10-3), maar de wedstrijd eindigde bij 12-7.

Doelpunten: Nikki van Trigt (4), Stefan Hogervorst (3), Judith Goedendorp (2), Tom Snaphaan (2) en Jitte Janssen.

Link foto’s

Avanti | Post Makelaardij 1 – GKV/Enomics 1 11-13

GKV maakte een goede indruk deze zaterdag, een ploeg die over alle schijven kan scoren en veel lengte in de ploeg heeft. Het lijkt een ploeg die mee gaat draaien om de bovenste plaatsen in de overgangsklasse. Echter grote kans dat het kampioenschap daar naar het talentvolle Nieuwerkerk gaat. Zowel bij GKV als bij Avanti waren het de dames die een grote stempel op het scoreverloop drukte. Bij de Pijnackernaren zouden 8 van de 11 doelpunten uit dameshanden komen. Avanti had het niet gemakkelijk tegen de ploeg uit Gorinchem en kwam snel met 0-2 achter. Tot aan de rust bleef deze marge op twee verschil (6-8). Angelo van der Hout had net voor rust het veld moeten verlaten met een pijnlijke vinger uit de kom (beterschap Angelo en we hopen je snel weer terug te zien binnen de lijnen!!). Na de rust liep GKV verder uit naar 8-12, maar via Nikki van Trigt en Tom Snaphaan werd weer aangehaakt. Echter de tijd was te kort om op gelijke hoogte te komen. Eindstand 11-13 en een erg nuttige oefenwedstrijd voor Avanti | Post Makelaardij.

Doelpunten: Nikki van Trigt (3), Judith Goedendorp (2), Floor Munnik (2), Merijn Sevenhuysen (2), Jitte Janssen en Tom Snaphaan.

Link foto’s

Judith Goedendorp weer lekker op schot in het nieuwe seizoen
Nikki van Trigt scoorde wel vanaf de stip
Prachtige doorloop van Tom Snaphaan die een beter lot had verdiend
Floor Munnik pakte tegen KVS ook weer twee doelpunten mee
Stefan Hogervorst legt aan voor de 11-6 tegen KVS na een mooi combi met Tom Snaphaan
Het slotakkoord was voor Merijn Sevenhuysen (11-13) in de wedstrijd tegen GKV
Linda van der Zijden bleef uit voorzorg aan de kant.