Ook bij Avanti | Post Makelaardij worden op zaterdag onderlinge oefenwedstrijden gespeeld. Een fijne afwisseling na de doordeweekse trainingen en bij gebrek aan competitiewedstrijden. Helaas nog niet voor iedereen en ook nog niet overal, maar het is in ieder geval een begin. En lekker sporten is zo belangrijk in deze enerverende tijden.

Onderlinge wedstrijden hebben altijd wel iets speciaals en voor het hoogst spelende team altijd een uitdaging om niet in je hemd te worden gezet. Avanti | Post Makelaardij 2 was zich daar kennelijk goed van bewust want het combineerde makkelijk in de aanvangsfase en het schoot ook met scherp. Dat resulteerde in een 5-0 voorsprong via doelpunten van Linde, Brend, Nathan, Tim en Yona.

De combinatie 3/4 kreeg daarna beter vat op de aanvallen van 2 en ze gingen zelf ook beter spelen en afronden. Met de rust was het verschil zes doelpunten (10-4). Direct na de rust scoorden Marijn (strafworp)  en Stefan van Dorp (afstand) en leek het even weer spannend te worden. Dat was van korte duur want via tweemaal Nathan was het weer snel zes doelpunten verschil (12-6). De rebound en de conditie van het tweede was net wat beter en zo werd de voorsprong verder uitgebreid naar een eindstand van 21-11. Maar al met al een leuke oefenwedstrijd onder leiding van Marlon van Wijk met veel doelpunten.

Doelpunten 2: Nathan (4), Tom V (4), Yona (4), Amber (3), Tim (2), Angelo, Brend, Kirsten en Linde

Doelpunten 3/4: Reinier (3), Yvette de S (3), Anouk, Marijn, Maud, Ruben P en Stefan van D

Naast het weer samen sporten en plezier hebben zijn deze oefenwedstrijden ook goed voor de onderlinge verbondenheid, gezelligheid en ontwikkeling. Wat viel verder op deze middag:

• dat witte sportbroekjes zomaar grijs kunnen worden als je ze niet goed wast;-)
  • dat er van het parkeerterrein prima korfbal gekeken kan worden tijdens je rondje fietsen
  • dat er nog steeds hele mooie doelpunten gemaakt worden (doorloop Tim met aangeef Nathan was de beauty van de dag)
  • dat bepaalde spelers een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt als je ze 7 maanden niet hebt zien spelen
  • dat er tijdens de wedstrijd onderlinge wetenswaardigheden worden uitgewisseld (“wat? woon je al samen?”)
  • dat de corona-coupe nu soms on trend lijkt te zijn
  • dat de nieuwe oranje Erima-bal heel hard op de grond stuitert

Natuurlijk missen we allemaal de gezellige middagen op het Avanti-terras, maar het is nog even volhouden. Het vaccinatieprogramma is in ieder geval in volle gang. Blijf je aan de maatregelen houden en stay safe! Dan zien we elkaar hopelijk snel weer!

Link foto’s

Prima wedstrijd gefloten door Marlon van Wijk
Yvette de Schepper scoort hier de 10-4 ruststand.
Amber van Leuveren weer erg zuiver van afstand
Mooie duels tussen vrienden Angelo en Sten
Tom Vreugdenhil goed voor 4 doelpunten
Angelo en Stefan: geen 2 tegen 1 maar tegen 3/4 en dus geen auto’s wassen als inzet
Het was zeker geen gezapig potje. Doekje voor het bloeden.