Avanti | Post Makelaardij wist ook haar tweede oefenwedstrijd te winnen. De eerste wedstrijd in De Lier werd met 13-15 gewonnen en de eerste wedstrijd in eigen huis eindigde in een 21-14 overwinning. Belangrijker dan de winstpartij is dat het spel al vele malen beter was dan tegen Valto en er ook minder plaatsfouten werden gemaakt. De selectie zit nog volop in het selectieproces welke spelers en speelsters het beste vak en het beste team gaan vormen. Het tweede speelde vanavond daarom ook met drie vakken die rouleerden.

Met spelers/speelsters uit het oude tweede, derde en A1 is het logischerwijs nog even zoeken naar de juiste combinaties, maar bij vlagen was er al heel goed combinatiespel te zien. Dat er 21 doelpunten gemaakt werden door 9 verschillende spelers/speelsters zegt voldoende. Na een 9-7 voorsprong bij rust was Avanti beduidend effectiever in de afronding dan De Meervogels die op het veld een klasse lager speelt dan de Pijnackernaren. Voor trainer-coach Peter van Duijn was het wel een bijzondere oefenwedstrijd om gelijk tegen zijn oude vereniging te coachen. Maar Avanti is zeer blij met zijn komst, positief coachend is hij zeer actief met het team bezig!

Doelpunten: Luke (5), Jasper (3), Pim (3), Tom V (3), Danielle (2), Marlon (2), Amber, Amy en Sterre

Foto’s

Komende zaterdag spelen Avanti | Post Makelaardij 1, 2, A1 en A2 een driekamp op het eigen veld. Het wordt een weerzien met vele oud Avanti-trainers. Tot zaterdag!

Nieuwe trainer-coach inspecteert de mooie, nieuwe Avanti | Post Makelaardij shirts 😉
Ook de trainer-coaches zijn in het nieuw gestoken. Hier de polo-outfit.
En hier het nieuwe inschietshirt, erg mooi geworden.
Marlon van Wijk verschalkt zijn tegenstander en scoort de 2-1
En niet veel later scoort Marlon van afstand de 3-1
Luke zeer effectief in de afronding, 5 doelpunten van hem. Hier de 8-5 uit een strafworp
Pim Molijn, overgekomen uit de A1, scoorde driemaal van afstand waarvan 1 ringloos
En Jasper (ook overgekomen uit de A1) was ook driemaal trefzeker. Hier de 15-10 uit een strafworp.
Danielle Hogervorst scoort uit een doorloop de 16-10. Terecht blij mee.