Avanti | Post Makelaardij 2 sloot de laatste oefenwedstrijd voor de start van de zaalcompetitie winnend af. Tegen DeetosSnel/QLS werd na een 7-5 stand bij de rust een 16-13 eindstand behaald. Wederom een nuttige oefenwedstrijd voor het tweede waar zelfvertrouwen getankt werd voor het nieuwe seizoen.

In de zaalcompetitie gaat Avanti | Post Makelaardij de ploeg uit Dordrecht ook weer tegenkomen, maar pas in de zevende ronde. DeetosSnel/QLS 2 heeft een goed veldseizoen achter de rug  waar het tweede eindigde in de reserve Hoofdklasse. Uit de veldstatistieken blijkt dat het een gemakkelijk scorende ploeg is met een gemiddelde van 22 doelpunten per wedstrijd. Avanti had deze middag de zaakjes verdedigend goed op orde want het zou maar dertien doelpunten tegen krijgen.  Aanvallend zag coach Peter van Duijn nog mogelijkheden voor verdere verbetering want het liefst ziet hij minimaal tien doelpunten per gespeelde helft.

De eerste helft waren de doelpunten voor een zaalwedstrijd schaars. Deetos kwam nog wel op 0-1 maar dat zou de enige voorsprong zijn. Avanti | Post Makelaardij liep via Gerben, Pim (2x) en Ruben uit naar 4-1. Binnen drie minuten had DeetosSnel de stand weer gelijk getrokken (4-4), waarna de eerste aanval via Ruben en Linde weer een twee doelpuntenmarge scoorde. En na de 6-5 was het Jasper die achter de korf de ruststand op 7-5 bracht.

In de tweede helft wisten beide ploegen de korf iets beter te vinden. Via tweemaal Amy van afstand werd de marge zelfs vier verschil (9-5), maar acht minuten voor het einde had DeetosSnel de stand alweer gelijk getrokken. Via een time-out wist coach van Duijn zijn ploeg weer op het goede pad te krijgen. Mooi om te zien hoe goed coachbaar dit tweede is. Dankzij mooie doelpunten van Jasper, Yvette en Marlon stond er binnen twee minuten een 14-11 stand op het scorebord. Dit verschil van drie doelpunten bleef staan tot het laatste fluitsignaal. Eindstand 16-13.

Doelpunten: Pim (3), Amy (2), Gerben (2), Jasper (2), Ruben (2), Yvette (2), Josan, Linde en Marlon

Volgende week start de zaalcompetitie met een uitwedstrijd in en tegen Nieuwerkerk 2. Op de vraag hoe Peter van Duijn de kansen inschat voor de nieuwe zaalcompetitie gaf hij aan dat hij hoopt dat het tweede boven in kan gaan meedraaien. Maar dat hangt ook af van welke spelers en speelsters hij tot zijn beschikking heeft. Op sommige speeldagen speelt het eerste namelijk in een andere plaats en is het afwachten wie van het tweede als reserve mee gaan met de hoofdmacht. Avanti | Post Makelaardij 2 kent alle ploegen in deze klasse en zijn er tegen alle ploegen mogelijkheden volgens hem. We kijken daarom uit naar het nieuwe seizoen.

De wedstrijd tegen Deetos was ook het weerzien met Brent Dingenouts. Hier begroeten maatjes Ruben en Brent elkaar.

Ruben benut een strafworp voor de 4-1

Pracht kans voor Amber

Pim vanaf 2.5 meter de 10-6

Volop strijd om elke bal, hier Marlon