Een hele knappe en ruime overwinning van Avanti | Post Makelaardij 2 op Fiks 2 uit Oegstgeest.  Na een 11-6 voorsprong bij de rust werd Fiks verder op de pijnbank gelegd en was de eindstand een riante 23-10 overwinning voor de Pijnackernaren. Gezien de stand op de ranglijst was deze overwinning zeer welkom. Door een beter onderling resultaat met PKC/SWK Groep 3 heeft Avanti zich veilig gespeeld, een klasse prestatie van het team van Colin Geene en John Hagen.

Behalve de twee punten was het winstpunt van deze wedstrijd het zeer goede spel, zowel aanvallend als verdedigend. De ploeg straalde aan alle kanten uit dat de punten in Pijnacker zouden blijven, er werd voor elke bal gestreden. En deze jonge ploeg speelde een zeer volwassen pot korfbal door geduldig te zoeken naar de juiste kans en verdedigend heel veel pressing te geven.  Een wedstrijd om trots op te zijn, maar ook één om verder op door te bouwen en het seizoen heel mooi te gaan afsluiten. Het was de overwinning van het collectief met hele mooie aanvalscombinaties dankzij de prima rebound van onder andere Ruben Louwerse, Lars Molijn en Renske Wien. Het herenkoppel Angelo-Lars liet prachtige staaltjes korfbal zien en dat resulteerde dan ook in tien doelpunten. En we kunnen nog wel even zo doorgaan. Het was misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen en dat kwam op het juiste moment.

Doelpunten: Angelo van der Hout (6), Ruben Louwerse (4), Lars Molijn (4), Tim van Dorp (3), Kirsten Tuinder (2), Renske Wien (2), Merel Knetemann en Linde Pijper

Andere uitslagen:
AW.DTV 2 – DSC 2 14-21
PKC/SWK groep 3 – Sporting Delta 2  9-13
Groen Geel/IJskoud de Beste 2 – SKF 2  20-15

Stand Reserve Hoofdklasse B

Angelo van der Hout weer goed op schot geholpen door prima rebound van Lars Molijn en Renske Wien.
Lars Molijn erg sterk in de rebound
Ruben Louwerse verschalkt zijn tegenstander onder de korf (9-5)
De wil om te winnen in een foto uitgebeeld
Doelpunt van Tim van Dorp in de maak
Twee doelpunten van Renske Wien. Moeilijk te verdedigen die stap naar achteren.
Merel Knetemann weer voor de doorbraak. Bij 21-10 werd het een doelpunt.
Puike pot van Ruben Louwerse, niet alleen reboundend zeer sterk maar ook nog vier maal trefzeker!
Spelplezier straalde er vanaf!
Terecht applaus van John en Jeanette voor Avanti | Post Makelaardij 2!!