De enige kans om van de landskampioen in de Reserve Ereklasse en Reserve Korfballeague te winnen is als je met avondlicht speelt en als het hard waait en regent. En laten dat nu net de ingrediënten van de wedstrijd van dinsdag 19 September zijn. Het duurde zelfs elf minuten alvorens het eerste doelpunt viel. Veelvuldig balverlies en plaatsfouten over en weer waren het gevolg van de natte bal en de forse wind. En verklaarde het moeizame begin van beide ploegen.

De eerste helft was Fortuna de betere ploeg en viel aan in het vak bij de kantine waar verhoudingsgewijs minder wind was. Als gezegd viel pas na elf minuten het eerste doelpunt (0-1), snel gevolgd door de 0-2. De Delftenaren liepen na de 2-4 weg naar 2-6 en Avanti leek een moeilijke avond te krijgen. Toch werd de schade bij de rust beperkt tot 4-7. De ploeg van Peter van Duijn kwam zeer sterk uit de kleedkamers en wist binnen tien minuten de stand gelijk te trekken via Gerben, Ruben en Nathan (7-7). De scores gingen gelijk op tot 9-9 waarna Fortuna weer een twee doelpuntenmarge pakte (9-11). Met vers bloed in de Avanti-gelederen kregen de Pijnackernaren meer kansen en dat zou zich uitbetalen. Ruben en Linde zorgden weer voor een gelijke stand (11-11), waarna Pim vanuit een strafworp Avanti op een voorsprong bracht met nog vijf minuten te spelen. Ondanks diverse aanvallen over en weer zou er niet meer gescoord worden en ging Avanti | Post Makelaardij zeer verrassend er met de punten vandoor. Eindstand 12-11. Aanstaande zaterdag speelt het tweede weer tegen Fortuna en dan in Delft. De weersvooruitzichten zijn dan veel beter en dan zal het wel een heel andere wedstrijd worden. Maar deze bonuspunten zijn voor Avanti | Post Makelaardij in ieder geval mooi meegenomen.

Doelpunten: Nathan (3), Gerben (2), Ruben (2), Amy, Linde, Marlon, Pim en Yvette

Stand:

Ruben met een prachtgoal onder de korf voor 10-11
En de gelijkmaker uit een doorloop van Linde

Strafworp Gerben voor de 1-2:

Amy brengt ruststand op 4-7 uit strafworp (en de spelregelvraag: is dit lopen of niet?)

Nathan strafworp voor de 9-9

Winnend doelpunt van Pim uit een strafworp (12-11):

Laatste aanval uitspelen en de verrassing is daar, Avanti | Post Makelaardij wint van buur Fortuna: