Avanti | Post Makelaardij is GKV/Enomics zeer erkentelijk voor het feit dat ze bereid waren de geplande oefenwedstrijden in Gorinchem te verplaatsen naar Pijnacker.  Daardoor was het toch nog mogelijk om eenmaal thuis te oefenen op het nieuwe kunstgrasveld alvorens de competitie van start gaat. En wennen was het zeker. Door de grote hoeveelheid zand op het veld was het glibberen en glijden. De blauwe pleisterbrigade had het maar druk met het verzorgen van allerlei schaafwonden. Met het zonnetje erbij was het ook net of het beachkorfbalveld voor het clubhuis was aangelegd. Voor het publiek was het natuurlijk genieten dat je nu veel dichter op het veld kan zitten vanaf het terras.

Het tweede team van GKV/Enomics komt, net als Avanti | Post Makelaardij 2, uit in de reserve Ereklasse. In de eerste helft was het tot aan de 3-3 gelijk opgaand, waarna de Pijnackernaren uitliepen naar 7-3. Maar met de rust had GKV het gat alweer verkleind naar twee verschil (8-6). Na de rust kende Avanti een zeer sterke fase met fantastisch uitgespeelde aanvallen. Binnen no-time stond er 14-6 op het scorebord. In de middenfase van de tweede helft was er een kleine terugval waarna de slotfase weer erg sterk was.  Een eindstand van 22-12 en de bij vlagen goed uitgespeelde aanvallen geven het team veel vertrouwen zo vlak voor de start van de competitie.

Doelpunten: Amber (3), Danielle (3), Gerben (3), Marlon (3), Nathan (3), Ruben (3), Amy, Josan, Pim en Yvette.

Zaterdag 9 September start de veldcompetitie met een thuiswedstrijd tegen KVS/Groeneveld Keukens 2 om 14.00 uur. Met het voorspelde goede weer en alle jubileumactiviteiten een aanrader om te komen kijken.

De 1-0 van Nathan (net buiten beeld):

Pim op de doorbraak….
….en Marlon maakt het af (2-1)
De 7-3 van Amber onder de korf
Danielle goed voor 3 doelpunten in de tweede helft als afronding van aantal geweldige aanvalsopzetten
Doorloop van Gerben naar de 17-8
Ruben was zijn tegenstander paar maal te slim af onder de korf (19-11 en 22-12)
Pracht doorloop Nathan voor de 21-11
Zeer sterke fase van Avanti | Post Makelaardij vlak na de rust, waarmee de basis werd gelegd voor de ruime overwinning