Na een wervelend begin van de wedstrijd met een 4-1 voorsprong laat Avanti | Post Makelaardij de wedstrijd vlak na de rust uit de handen glippen. Na een 6-6 ruststand loopt de ploeg uit Wormer uit naar 6-10 en dat gat weet Avanti niet meer te dichten. Eindstand 11-17.

Het zag er aanvankelijk veelbelovend uit. Tom Vreugdenhil scoorde tweemaal van afstand (2-0) en na de 2-1 werd het via Yona Peper en weer Tom 4-1. De eerste aanval had het in die fase goed op orde. Met Tim en Tom (waar hebben we die namencombinatie meer gehoord;-)) in de eerste aanval werd er goed gezocht naar de beste kans. Bij de 4-1 nam de coach van Groen Geel al een time-out en werd de boodschap duidelijk gegeven dat om resultaat te behalen het samen gedaan moest worden.

Na die time-out kwam Groen Geel terug in de wedstrijd en ging het erop en erover (4-5). Het was een fysieke wedstrijd waarbij Groen Geel het Avanti erg lastig maakte door goed de ballijn te verdedigen. Om en om scorend werd de rust met een 6-6 stand bereikt.

De tweede helft gaf een ander beeld. Geen gelijk opgaande ploegen meer nadat Groen Geel rap uitliep met vier doelpunten op een rij (6-10). Na de 7-11 gaven Kirsten en Nathan Tuinder de fans nog hoop dat de Pijnackernaren weer terug in de wedstrijd zouden komen, maar na de 10-12 liep Groen Geel weer weg naar 10-16 en was de wedstrijd gespeeld. Eindstand 11-17. Avanti | Post Makelaardij had moeite met de verdedigende druk van Groen Geel en wist zich daar onvoldoende onderuit te korfballen.

Doelpunten: Tom Vreugdenhil (6), Yona Peper (2), Kirsten Tuinder (2) en Nathan Tuinder

Even afstemmen hoe het anders moet