Met een ruime 20-12 overwinning op KVS 2 is Avanti | Post Makelaardij 2 kampioen geworden in de reserve Hoofdklasse B en promoveert naar de reserve Korfbal League 2. Een pracht prestatie van het team van Peter van Duijn en een terechte bekroning van een geweldig seizoen. Na een 10-4 voorsprong bij de rust, kwam KVS nog wel terug naar vier verschil maar spannend werd het geen moment en kon het feestje beginnen na de 20-12 eindstand. Volgend zaalseizoen komt het tweede uit op het een na hoogste niveau van Nederland voor reserveteams en dat is een goede ontwikkeling voor de vereniging.

Door het achterverdedigen van KVS en de tegenvallende afronding van Avanti | Post Makelaardij werd het een moeizame, stroperige wedstrijd. De Pijnackernaren hadden veel meer kansen, maar de afronding liet net in de kampioenswedstrijd te wensen over. De spanning van een kampioenswedstrijd zal ook een rol gespeeld hebben.  In de aanvangsfase kwamen de doelpunten van Avanti vooral uit standaard situaties en korte kansen rond de korf. Met een hoofdrol voor Linde die in de eerste helft, met vier doelpunten, haar tegenstandster keer op keer verschalkte met doorloopkansen. Na de 1-1 en de 2-2 bracht de eerste aanval met Linde en Pim de eerste twee doelpuntenmarge op het scorebord (4-2). En na de 6-4 wist Avanti | Post Makelaardij meer rendement te halen uit de vele schoten en liep daarmee uit naar een 10-4 ruststand via doelpunten van Gerben, Amber, Linde en Pim.

Na de rust scoorde Marlon de 11-4 maar daarna trok KVS het initiatief naar zich toe en kwam terug tot 11-7. Avanti kwam in deze fase bijna tien minuten niet tot scoren. Josan brak de ban met de 12-7 van afstand. In de tweede fase van de tweede helft begon Avanti | Post Makelaardij beter de afstandsschoten af te ronden. De Pijnackernaren hadden een overduidelijk rebound overwicht en dat werd in die fase beter uitgenut. En zo werd een ruime 20-12 overwinning behaald. “We are the champions” schalde door de speakers en onder groot gejuich van de bank en het applaus van de tribune werd het kampioenschap uitgebreid gevierd. Het was geen geweldige wedstrijd geweest, maar daar maalde na afloop niemand om. Punten zijn punten en het doel was kampioen worden en dat is gelukt! Felicitaties aan spelers, speelsters, trainers en staf. Het is een echte teamprestatie geweest.

Doelpunten: Linde (6), Marlon (4), Pim (3), Josan (2), Amber, Amy, Danielle, Gerben, Jasper

Foto’s

Andere uitslagen:
GKV/Enomics 2 – Nieuwerkerk 2  18-25
DeetosSnel/QLS 2 – Sporting Delta 2 12-22
SKF 3 – TOP(A) 2 nnb

Stand Reserve Hoofdklasse B:

De kampioenen in beeld gebracht door Kirsten Tuinder:

De slotscore van Pim Molijn 20-12:

We are the champions:

En feestje op de speelvloer: