Een prima start van Avanti | Post Makelaardij 2 in de nieuw gevormde reserve Ereklasse. Tegen KVS/Groeneveld Keukens 2 werd na een 12-5 stand bij rust een zeer riante 23-10 overwinning behaald. Vooraf werd al ingeschat dat tegen het verzwakte KVS 2 punten gepakt zouden kunnen worden en die aanname bleek juist. De ploeg uit Pijnacker had duidelijk de overhand en creëerde kans op kans. Het was dat het team van Peter van Duijn nog onzorgvuldig in de afronding was anders had de uitslag nog veel hoger kunnen uitvallen.

Binnen acht seconden had Yvette de korf al van afstand gevonden (1-0), niet veel later gevolgd door afstandsschoten via Ruben en Amber (3-0). En na de 3-1 was het Nathan die voor de 4-1 en de 5-1 zorgde.  Als gezegd had Avanti veel kansen, maar was het rendement niet altijd optimaal. Zelfs strafworpen werden onbenut gelaten.  Verdedigend hadden de Pijnackernaren de zaak op orde en werd gedurende de eerste helft de marge steeds verder uitgebreid. Eerst naar zes verschil (9-3) tien minuten voor de rust waarna de ploegen bij 12-5 de kleedkamers opzochten.

Het was verzengend warm op deze eerste competitie-zaterdag, maar het belette Avanti | Post Makelaardij niet om na de 12-6 door te pakken met een run van zeven doelpunten naar de 19-6. Net als vorige week in de oefenwedstrijd tegen GKV/Enomics waren er fraaie aanvallen te zien waar naar de beste kans gezocht werd. En als het tweede in een flow zit kan er zomaar een gat geslagen worden met zes/zeven doelpunten achter elkaar. Met de 19-6 was de wedstrijd al lang gespeeld en konden ook de reserves nog even genieten van korfballen in subtropische temperaturen. Over en weer scorend werd een 23-10 eindstand bereikt.

Een fijne start van deze competitie wetende dat er nu vier zeer zware wedstrijden volgen tegen TOP(S) en Fortuna. De nummers 1 en 2 van deze klasse gaan in het voorjaar spelen om het kampioenschap van Nederland, de nummer 3 komt in de degradatiepoule van de reserve Ereklasse en de nummer 4 gaat naar de reserve Hoofdklasse. Normaal gesproken gaan TOP(S) en Fortuna naar de kampioenspoule en strijden KVS en Avanti om de plekken 3 en 4. Maar elke wedstrijd begint bij 0-0 (om er even een Cruijffiaanse wijsheid in te gooien), dus wie weet gaat het tweede nog voor een verrassing zorgen. Zaterdag 16 September spelen het eerste en tweede in Sassenheim tegen TOP(S).

Doelpunten: Nathan (5), Jasper (4), Ruben (4), Pim (3), Amber (2), Gerben (2), Danielle, Josan en Yvette

Foto’s

Andere uitslag:
Fortuna 2 – TOP(S)  20-17

Amber scoort de 3-0
De 6-2 van Pim
Nathan en vak blij met zijn 7-3 uit een doorloop
Jeanette voor haar eigen sponsorbord
Ruben achter de korf 19-6 na doorbraak Nathan
Poeh, poeh dat valt niet mee hè?

Fraaie kans voor Amber vanuit de rebound:

Twee keer te vroeg inlopen is strafworp:

Nathan maakt de strafworp naar de 21-8:

De 22-9 uit een vrije bal van Amber:

Lekkere aanval: