Tegen koploper DSC 2 uit Eindhoven kende Avanti | Post Makelaardij 2 een bliksemstart met twee doelpunten uit de eerste twee aanvallen via Tim en Renske. Daarnaast was Angelo in de tweede aanval zeer trefzeker met vier doelpunten in de eerste helft. Tot aan de 5-3 was de ploeg uit Pijnacker de bovenliggende partij. Daarna was het DSC dat het heft in handen nam. Zo trefzeker als de eerste aanval van Avanti | Post Makelaardij begon, hoe moeizaam ging het in het vervolg van de wedstrijd.  Het jeugdige vak speelt zeer aantrekkelijk korfbal maar weet zichzelf niet te belonen met voldoende doelpunten. DSC ging erop en erover en kwam op 5-6 en na de 6-6 liep het uit naar 6-9. Vlak voor de rust kwam Avanti nog terug via de sterk spelende Angelo en Renske. Ruststand 8-9.

Gelijk na de rust werd het 8-10.  Om en om scorend bleef het verschil twee tot aan de 12-14. Vijf minuten voor het eindsignaal loopt DSC verder weg naar 12-16 en 13-17.  Knap hoe Avanti | Post Makelaardij bleef knokken en geloven in een beter resultaat. Dit resulteerde ook nog in de 14-17 van de ingevallen A1-speelster Josan en de 15-17 van aanvoerdster Kirsten.  Eindstand 15-17 waarbij de DSC-dames deze zaterdag een belangrijke scorende rol speelden en zo de overwinning over de streep trokken.

Na twee overwinning heeft het tweede vervolgens twee nederlagen voor de kiezen gehad. Dat zie je vaak bij wat meer jeugdige seniorenteams, de wisselvalligheid in de resultaten. Maar dit team gaat er wel komen, er wordt leuk gekorfbald en dat gaat vanzelf resulteren in meer doelpunten en meer overwinningen.

Doelpunten: Angelo (4), Tim (3), Nathan (2), Renske (2), Josan, Kirsten, Merel en Ruben.

Andere uitslagen:
AW.DTV 2 – Fiks 2  13-15
PKC/SWK Groep 3 – SKF 2  25-16
Groen Geel/IJskoud de Beste 2 – Sporting Delta 2 16-15

Stand Reserve Hoofdklasse B:

Programma zaterdag 9 oktober:
14:00 uur Fiks 2 – Avanti | Post Makelaardij 2
14:00 uur SKF 2 – Groen Geel/IJskoud de Beste 2
15:15 uur Sporting Delta 2 – PKC/SWK groep 3
17:00 uur DSC 2 – AW.DTV 2

Sterk spelende Angelo houdt hier de bal in de ploeg
Tim scoorde gelijk in de eerste aanval en bracht Avanti | Post Makelaardij op 1-0