Avanti | Post Makelaardij 2 behaalde een benauwde maar belangrijke overwinning op Nieuwerkerk 2. Na het verlies in de eerste speelronde tegen Die Haghe 2 moest het team van Peter van Duijn wel de punten in Pijnacker houden wilden ze nog kans maken op de bovenste twee plaatsen. Na een ruime 8-3 voorsprong in de eerste helft kwam Nieuwerkerk vlak voor tijd weer op gelijke hoogte (12-12), maar een benutte strafworp van Nathan Tuinder leverde de overwinning op. Eindstand 13-12.

Avanti | Post Makelaardij 2 komt uit in de Reserve Ereklasse Degradatiepoule. De nummers 1 en 2 van deze poule blijven in de Reserve Ereklasse en de nummers 3 en 4 gaan naar de Reserve Hoofdklasse. In de eerste wedstrijd van deze voorjaarscompetitie had Avanti verloren van Die Haghe 2 (10-7 in Den Haag), dus het was zaak punten te gaan pakken. Nieuwerkerk 2 heeft al jaren een zeer goed reserveteam die meestal hoge ogen gooit. Ondanks de leegloop van de afgelopen jaren bij Nieuwerkerk blijven ze goed presteren.  Deze vereniging bezit al jaren goede, talentvolle jeugd dat zeer sterk presteert op Hoofdklasse niveau. In de zaal was Avanti | Post Makelaardij Nieuwerkerk ook al tegen gekomen en werd er tweemaal ruim gewonnen. Al was de overwinning in sporthal De Viergang geen eenvoudige geweest.

Het team van vertrekkend coach Peter van Duijn speelde een zeer sterke eerste helft onder aanvoering van een trefzekere eerste aanval. Met Tim van Dorp en Nathan Tuinder in één vak heb je twee zeer gevaarlijke heren naast elkaar staan. Tim van Dorp komt terug van een blessure en speelde zijn vierde volledige wedstrijd en komt weer aardig in de buurt van zijn oude vertrouwde niveau. Tim opende de score uit een strafworp (1-0) en na de 2-2 waren het Nathan Tuinder en Tim van Dorp die de eerste twee doelpuntenmarge op het scorebord brachten. En na de 5-3 waren het dezelfde mannen die de score doortrokken naar 7-3 waarna Pim Molijn de ruststand op 8-3 bracht. Het was een stevig potje korfbal waarbij de duels niet geschuwd werden. De scheidsrechters van dienst hadden hun handen er vol mee.

Avanti | Post Makelaardij miste gelijk na rust een strafworp waarna Nieuwerkerk de achterstand wist te verkleinen naar 8-5. Vervolgens kreeg het publiek nog een bijzonder tafereeltje uitverdedigen van Nieuwerkerk te zien waardoor Avanti er bijna drie minuten over deed om de bal van de verdediging naar de aanval te krijgen. Dit was gezien de voorsprong van de Pijnackernaren geen tijdsnadeel. De voorsprong van Avanti | Post Makelaardij bleef rond de vier doelpunten verschil hangen tot tien minuten voor tijd (9-5, 10-6, 11-7). Nieuwerkerk kwam zeer sterk terug en scoorde binnen twee minuten drie doelpunten naar de 11-10. Na de 12-10 van Nathan Tuinder kwam Nieuwerkerk zelfs op gelijke hoogte (12-12) met nog twee minuten te spelen. Toch ging Avanti | Post Makelaardij er met de overwinning vandoor na een benutte strafworp van Nathan Tuinder. Eindstand 13-12.

Doelpunten: Tim (5), Nathan (4), Jasper, Josan, Linde en Pim

Foto’s

Stand:

Programma zaterdag 11 mei:
10.30 uur KCC/CK Kozijnen 3 – Avanti | Post Makelaardij 2
12.50 uur Die Haghe 2 – Nieuwerkerk 2