De uitslag doet een eenvoudige overwinning voor Avanti | Post Makelaardij 2 vermoeden, maar dat was het aanvankelijk zeker niet. Een moeizame eerste helft met veel passfouten en een haperende tweede aanval maakte dat Avanti | Post Makelaardij met de rust tegen een 9-10 achterstand aankeek.  Met een aantal wissels gedurende de tweede helft door coach Peter van Duijn kreeg Avanti beter grip op de wedstrijd. Na de 10-12 bracht een run van maar liefst negen doelpunten achter elkaar de Pijnackernaren de overwinning. De einstand werd 19-13.

Na de nederlaag vorige week tegen DeetosSnel/QLS was het zaak om vandaag tegen Nieuwerkerk 2 weer punten te gaan pakken. In de heenwedstrijd was met zeer ruime cijfers gewonnen (12-25), maar Avanti heeft na de kerstvakantie nog niet de goede flow te pakken. Nieuwerkerk verdedigde achter deze wedstrijd en Avanti  Post Makelaardij had moeite om tot goede aanvallen te komen. Veel passfouten en teveel op de doorbraak spelen brachten weinig doelpogingen. Na de 1-1 en de 2-2 waren het Daan en Ruben die Avanti de eerste twee doelpunten voorsprong brachten (4-2), maar deze werd bij 6-6 weer geëgaliseerd. En bij 7-9 pakte Nieuwerkerk de eerste twee punten marge. Het was de tweede aanval van de Pijnackernaren die moeite met de rebound had en daarmee weinig doelkansen kreeg. Nieuwerkerk profiteerde daarvan met de 6-6 en de 7-9. Dankzij invaller Marlon ging Avanti | Post Makelaardij met een kleine achterstand de rust in (9-10).

In de eerste tien minuten na de rust was het spelbeeld nog steeds hetzelfde met een moeizaam aanvallend Avanti. Achtereenvolgens werden Linde, David en Emma ingebracht en dat gaf meer energie en variatie in de aanval. En dat resulteerde na de 10-12 in veel meer kansen en ook doelpunten. Met een run van maar liefst negen doelpunten achter elkaar werd de wedstrijd volledig omgedraaid en was het Avanti | Post Makelaardij dat het spel maakte en de lead had.  En bij vlagen was het vertrouwde en overtuigende spel van de eerste seizoenshelft weer te zien. Na ruim tien minuten stond er geen 10-12 maar 19-12 op het scorebord. Het slotakkoord was voor Nieuwerkerk. Eindstand 19-13.  Een belangrijke overwinning want nu is nummer drie, Nieuwerkerk, op vijf punten achterstand gezet. De slotfase van de tweede helft geeft verder veel vertrouwen dat het tweede deze lijn gaat doorzetten. Volgende week weer een lunchwedstrijd, maar dan in Veenendaal tegen SKF 3. Aanvang 13.10 uur.

Doelpunten: Pim (5), Daan (3), Gerben (3), Linde (2), Ruben (2), Amber, David, Marlon en Yvette.

Andere uitslagen:
TOP(A) 2 – DeetosSnel/QLS 2  20-19
GKV/Enomics 2 – KVS/Groeneveld Keukens 2  22-30
Sporting Delta 2 – SKF 3 28-24

Stand Reserve Hoofdklasse B: