Wederom een zeer nuttige oefenwedstrijd voor Avanti | Post Makelaardij 2. Afgelopen donderdag werd in Alphen aan den Rijn gewonnen van Tempo 2, echter deze zaterdag werd er verloren van Nieuwerkerk 2 met 22-26 na een 10-15 achterstand bij de rust. Toch zie je een goede leercurve bij deze jonge ploeg. Met een gemiddelde leeftijd van 19.3 jaar was het aanpoten tegen het fysiek sterke Nieuwerkerk 2. In de veldcompetitie staat Nieuwerkerk 2 halverwege het seizoen bovenaan in de andere reserve Hoofdklasse en is al jaren een zeer sterk tweede team wat steevast in de top meedraait.

Avanti | Post Makelaardij gaf in de eerste helft te weinig verdedigende druk en dat is in de zaal Hoofdklasse jezelf in de problemen brengen en dat gebeurde dan ook. Na de 2-2 liep Nieuwerkerk weg naar 2-6 en wist deze marge tot aan de rust vast te houden en zelfs uit te breiden naar vijf verschil (10-15). Complimenten voor de ploeg van Colin en John dat ze in de tweede helft wel meer druk gaven en daardoor terug in de wedstrijd konden komen. Halverwege de tweede helft stond het weer gelijk (17-17). Het ging gelijk op tot de 21-21 en Avanti had zelfs kans om op voorsprong te komen, maar een strafworp werd helaas gemist. Nieuwerkerk liep in de laatste minuten weg naar 21-26 waarna Angelo de eindstand op 22-26 bracht. Na de 10-15 in de eerste helft was de tweede helft voor Avanti met 12-11. Een leerzaam potje, waarbij de tweede helft de bakens goed werden verzet. Zonde van de verslapping in de laatste vijf minuten maar voldoende aanknopingspunten om met vertrouwen de zaalcompetitie te gaan starten. Zaterdag 20 november start Avanti | Post Makelaardij 2 met een uitwedstrijd tegen SKF 2. Op het veld werd hier met 18-17 van verloren na ruim te hebben voorgestaan. Komende zaterdag de kans om dit smetje weg te gaan werken.

Doelpunten: Nathan (5), Yona (4), Angelo (3), Tim (3), Amy (2), Luke (2), Merel (2) en Kirsten

Foto’s

Alleen cameraman Wim op de tribune die de livestream verzorgde. Door de nieuwe corona maatregelen mag er geen publiek meer bij sportwedstrijden.

De 2-2 van Kirsten
De zusjes Peper weten elkaar goed in het veld te vinden en vrij te spelen. Dat leverde 6 treffers in totaal op.
Fraai doelpunt van Angelo naar 12-15 en de opmars van Avanti werd ingezet
Rebound voor Lars