Avanti 2 heeft enorm uitgehaald tegen Nieuwerkerk.  Nieuwerkerk begint aan de wedstrijd als een van de drie koplopers, samen met PKC en TOP (A). Maar daar was in de wedstrijd niet veel van te merken. Nieuwerkerk geen enkel moment een vuist maken. Avanti speelt onder aanvoering van Ruben Louwerse, die geweldig in vorm is en ook topscorer wordt, een prima wedstrijd en bereikt met maar liefst 12-4 de rust.

In de tweede helft hetzelfde verhaal. Bij 17-4 door Lars hebben ook alle spelers gescoord. De duels tussen Nathan en Francois Ugen blijven pittig. Maar gelukkig blijft het allemaal binnen de perken. Hoewel Nathan wel een aantal keren tegen de grond gewerkt wordt. De wedstrijd is natuurlijk al lang gespeeld en Peter van Duijn geeft de jonge garde ook nog wat speelminuten. Josan de Kok, Emma Grinwis en David Mast kome3n nog in het veld. Het is duidelijk dat David uit is op een doelpunt en neemt aardig wat schotpogingen. En dat doelpunt lukt ook op de valreep als hij tekent voor de eindstand van 26-7.

PKC won van mede koploper TOP(A) en staat dus alleen bovenaan. Volgende week de topper tussen PKC 3 en Avanti 2 in Papendrecht waar Avanti zich bij winst bij de koplopers kan voegen.

Doelpunten: Ruben Louwerse(5) , Amy Peper en Nathan Tuinder (4),  Pim en Lars Molijn (3) , Kirsten Tuinder en Amber van Leuveren (2) , Marlon van Wijk en David Mast.

Stand:

Stevige duels tussen Nathan en Francois Ugen.
Ruben is erg belangrijk momenteel, buiten een bijna 100% reboundpercentage ook nog topscorer 5 5 vandaag.
Lars legt aan voor 17-4, iedereen heeft dan gescoord.
Laatste doelpunt is voor invaller David Mast