Avanti | Post Makelaardij blijft de doelpunten gemakkelijk maken tijdens de oefencampagne. Ook tijdens de driekamp op het eigen Avanti-veld werd in wedstrijden van 2×20 minuten het mandje prima gevonden. Tegenstanders OVVO 2 en Tempo 2 komen beiden in de veldcompetitie een klasse lager uit (reserve Overgangsklasse) dan Avanti wat in de reserve Hoofdklasse acteert. Zowel Avanti | Post Makelaardij 2 als 1 zijn nog volop bezig met het vaststellen van de juiste teams en vakken. En het lijkt een bijna ondoenlijke klus om hier een keuze te moeten maken dit jaar. Elke speler/speelster is hoofdklassewaardig en kan prima meekomen op dit niveau. Een uitdagende taak voor de trainers-coaches Peter, Henk Jan en Mena.

Leuk ook om te zien hoe het teambelang voorop gezet wordt in de voorbereiding. Een zeer succesvol teamweekend heeft daar zeker aan bijgedragen, maar je ziet het ook aan de manier waarop het warmlopen voor de wedstrijd als totaal team wordt gedaan.  En de wijze waarop de coaches langs de kant aanwijzingen geven en waarderen wie een bijdrage levert aan een goede verdedigende actie of een mooi doelpunt.

Avanti | Post Makelaardij 2 – OVVO 2  17-8

Maar liefst 11 spelers en speelsters kwamen deze wedstrijd tot scoren. Na een 8-5 voorsprong bij de rust, werd het verschil in de tweede helft alleen maar groter.
Doelpunten: Marlon (3), Nathan (3), Luke (2), Pim (2), Amy, Danielle, Jasper, Ruben, Sterre, Tom V en Yvette

Avanti | Post Makelaardij 2 – Tempo 2  15-10

Tegenstander Tempo had de wedstrijd tegen OVVO met zeer groot verschil gewonnen, dus Avanti wist dat ze aan de bak moest.  En dat deed het ook, binnen vijf minuten stond er een 4-0 voorsprong op het scorebord dankzij Marlon, Pim, Josan en Luke.  Deze sterke openingsfase heeft Avanti de overwinning gebracht want over en weer scorend werd het een 15-10 overwinning voor de ploeg uit Pijnacker, na een 9-5 stand halverwege.
Doelpunten: Luke (4), Marlon (3), Pim (3), Amy, Josan, Ruben, Sterre en Tom V.

Foto’s.