In de eerste zaalwedstrijd heeft de ploeg van Peter van Duijn er gelijk een spektakelstuk van gemaakt. Door een treffer van Pim Molijn in de slotfase sleept Avanti 2 een 20-19 overwinning uit het vuur.

In de eerste helft neemt Avanti vlak voor rust een geruststellende 10-7 voorsprong. Daarna loopt het helemaal mis. Door twee snelle treffers vlak voor rust gaat Oranje Wit toch nog met een goed gevoel de kleedkamer in. En dat wordt doorgezet in de tweede helft. Halverwege de tweede helft staat er een voorsprong van maar liefst 11-16 voor Oranje Wit op het scorebord.

Gelukkig geeft Avanti niet op en met nog zo’n 10 minuten op de klok geeft Yvette het sein voor het slotoffensief van afstand.  Het wordt nog 12-17 maar het zijn achtereenvolgens Amy, Pim , Ruben , Lars en Marlon die de ploegen weer naast elkaar brengen.  Daarna Ruben met een fraaie treffer onder de korf voor een 18-17 voorsprong. Het zijn Yvette en Pim  die voor de laatste twee treffers tekenen.

Een fraaie overwinning in een zeer spannende wedstrijd waarin de familie Molijn maar liefst de helft van het aantal doelpunten voor de rekening neemt. Volgende week de lange reis naar Arnemuiden.

Doelpunten: Lars Molijn (6),  Pim Molijn (4), Ruben Louwerse (3) , Marlon van Wijk (2) , Yvette de Schepper (2), Danielle Hogervorst, Amy Peper, Marlon van Wijk

Foto’s

Felle duels tussen Marlon en tegenstander Robin van Kalkeren. Soms over het randje waardoor ze hier tot de orde worden geroepen door de scheids.
Ruben ontwikkelt zich steeds van rebounder tot scorende rebounder en is belangrijk met 2 treffers in de slotfase.
Zaaldebuut voor Emma Grinwis in het 2e
Pim drukt af voor de winnende treffer, 20-19