Wederom belangrijke punten voor Avanti | Post Makelaardij 2.  Na de ruime overwinning op Sporting Delta 2 vorige week (19-13) werd ook PKC/SWG Groep 3 aan de zegekar gebonden. Na een ietwat valse start met een 0-2 en 1-4 achterstand werd de wedstrijd aan de hand van de makkelijk scorende Linde Pijper en Tim van Dorp naar zich toegetrokken. Eindstand 14-10 (ruststand 8-5).

Het was alweer de eerste returnwedstrijd van deze veldcompetitie.  Op 11 September werd in Papendrecht met 14-17 gewonnen en gezien de stand op de ranglijst was een overwinning wel zeer gewenst. De ploegen in de reserve Hoofdklasse B ontlopen elkaar niet veel en regelmatig punten halen is een must. Voorafgaande aan de wedstrijd werd opgeroepen om direct de toon te zetten en PKC niet de illusie te geven dat er wat te halen viel.  Die oproep viel letter en figuurlijk in het water op deze regenachtige zaterdag want PKC kwam gemakkelijk op een 1-4 voorsprong door een aantal individuele verdedigingsfouten.  Aanvallend zat Avanti | Post Makelaardij aanvankelijk ook nog niet zo lekker in de wedstrijd door een groot aantal fouten in de passing. Maar halverwege de eerste helft werd het tij gekeerd. Via Linde (2x), Tim en Angelo werd de stand weer gelijk getrokken (4-4).  De gelijkmaker van Angelo van onder de korf kwam uit een knappe pass van Kirsten.

Na de 5-5 van Tim uit een zelf verdiende strafworp was Avanti | Post Makelaardij de betere ploeg. Dat merkte je ook aan het veelvuldig mopperen van de PKC-spelers op de scheidsrechters en onderling in de ploeg. Via een knappe omdraaibal van Linde en afstandsschoten van Angelo en Tim ging de ploeg van invalcoaches Henk Jan Post en Tom Kalkman de rust in. Een knappe come-back van Avanti | Post Makelaardij na een slordige start. Linde Pijper speelde een erg sterke eerste helft waarbij ze naast een hoog rendement op haar kansen ook altijd aanspeelbaar is in de aanval en daarmee vaak de spil is bij gecreëerde kansen.

De tweede helft begon voor Avanti | Post Makelaardij weer wat aan de slappe kant, maar het herstel was er sneller.  Na de 8-6, de 9-6 van Kirsten en de 9-7 pakte het eerste aanvalsvak voor het eerst het volle pond uit haar aanval. Amy (zus Yona instrueerde voor het schot “maken”) en Tim scoorden van afstand waarna Linde met haar vierde treffer voor de 12-7 zorgde.  Na de 12-8 was het Tim die met zijn vijfde en zesde treffer de voorsprong zelfs vergrootte naar zes verschil (14-8). De wedstrijd was gespeeld en het slotakkoord was met twee doelpunten voor PKC. Eindstand 14-10.

Een goede afsluiting van de eerste seizoenshelft op het veld. Wanneer de wisselvalligheid binnen en tussen de wedstrijden er wat meer uit gaat dan zou er met deze ploeg meer mogelijk moeten zijn in deze klasse.

Doelpunten: Tim (6), Linde (4), Angelo (2), Amy en Kirsten

Andere uitslagen:
Sporting Delta 2 – DSC 2 12-15
Fiks 2 – SKF 2 14-15

Stand Reserve Hoofdklasse B:

Angelo scoort onder de korf de 4-4 na een briljante pass van Kirsten…
…tegenstander is zichtbaar niet blij
De 5-5 uit een zelf verdiende strafworp van Tim
Kirsten zorgt voor de 9-6
Wat een bikkels deze toeschouwers! Ondanks de regen het tweede aanmoedigen.
Erg sterke wedstrijd van Linde die ook nog de 12-7 scoort
De 13-8 van Tim in de maak