Een hele knappe overwinning van Avanti | Post Makelaardij 2 op SKF 3, dat nog in de race was en is voor het kampioenschap. Een sterke eerste helft resulteerde in een 9-6 ruststand in het voordeel van Avanti, waarna SKF goed uit de kleedkamers kwam en met een run van vier doelpunten op een 9-10 voorsprong kwam. Knap was dat de Pijnackernaren toch weer het heft in handen namen en in de laatste tien minuten de wedstrijd wisten te beslissen. Eindstand 15-11.

Het derde team van SKF heeft enorm veel lengte in huis zowel bij de heren als bij de dames. Maar gelukkig heeft Avanti | Post Makelaardij in de personen van Ruben en Amber ook prima rebounders. Toch moest Avanti in de passing af en toe even schakelen tegen de lange armen van de tegenstanders.  Avanti is aan een goede reeks bezig en ook nu was de start weer prima. Via Danielle, Lars en Pim werd het 3-0 en was de toon gezet. Halverwege de eerste helft werd de marge uitgebreid naar vier via Lars en Ruben (7-3), maar SKF wist voor de rust de achterstand nog iets te verkleinen (9-6).

Als gezegd kwam SKF goed uit de kleedkamers en scoorde er vier op rij (waarbij Avanti nog een strafworp onbenut liet) en pakte daarmee de eerste voorsprong (9-10). Voor trainer/coach Peter het startsein om met enkele wissels het tij te keren en dat zou goed uitpakken. Juniorendames Emma en Milou hadden een aandeel in de score en met Lars weer terug binnen de lijnen kreeg Avanti weer de overhand. Een pluim voor Avanti | Post Makelaardij 2 dat de wedstrijd weer wist om te keren en met een prima 15-11 overwinning van het veld stapte.

Onderin zijn de kaarten geschud, alleen bovenin is het nog erg spannend om het kampioenschap met Fiks 2 en Sporting Delta 2 als de belangrijkste kandidaten. En deze twee ploegen spelen komend weekeinde tegen elkaar, dat wordt een mooi treffen. Avanti | Post Makelaardij kan die zaterdag weer kilometers maken naar het verre Arnemuiden.

Doelpunten: Pim (5), Lars (4), Emma, Danielle, Marlon, Ruben, Yvette en Milou

Andere uitslagen:
TOP (A) 2 – Valto 2 17-16
Fiks 2 – DeetosSnel 22-18
Sporting Delta 2 – GKV/Enomics 18-18

Programma zaterdag 10 juni:
14.00 uur GKV/Enomics – SKF 3
14.15 uur TOP(A) – Avanti | Post Makelaardij 2
14.30 uur Sporting Delta 2 – Fiks 2
14.30 uur Valto 2 – DeetosSnel 2

A1-junior Emma bracht Avanti | Post Makelaardij weer terug in de race naar de 10-10
Illusionist Ruben Louwerse met act korfbalpaal door lichaam….