Een belangrijke overwinning voor Avanti | Post Makelaardij 2 tegen Sporting Delta 2. Na een 7-5 voorsprong bij de rust werd een ruime 19-13 overwinning behaald. Zo gemakkelijk als deze eindstand lijkt was het zeker niet. De ploeg van John Hagen en Colin Geene moest twee maal terug komen van een grote achterstand. Een indrukwekkende rush van 9-11 achter naar een 15-11 voorsprong tien minuten voor tijd was beslissend.

De basisopstelling deze zaterdag was aan de herenkant de jongste versie die beschikbaar is, met routiniers Angelo en Ruben in de dug-out. Bij de dames hadden de zusjes Peper een reservebeurt. Gezien de stand op de ranglijst was het belangrijk dat Avanti | Post Makelaardij weer eens punten ging pakken. Het tweede was het seizoen zeer goed begonnen met twee overwinningen maar stond daarna vier keer met lege handen. Dat had ook te maken met de jeugdigheid en onervarenheid van het team. Knap was het dan ook hoe dit jeugdige team deze zaterdag niet in paniek raakte bij achterstanden en met goed spel wist terug te komen.

Binnen zeven minuten stonden de Pijnackernaren al op een 0-3 achterstand. Het was dat Sporting Delta nog een strafworp miste anders was het 0-4 geweest. Bij 4-4 had Avanti de stand weer gelijk getrokken. En na de 4-5 (waarbij Sporting Delta wel heel veel rebound had zodat het doelpunt wel moest vallen) had Avanti een rush van drie doelpunten via Tim, Luke en Lars naar de 7-5. De 6-5 en de 7-5 vielen beiden in de laatste minuut. Avanti | Post Makelaardij maakte het verschil in de tweede aanvalsopstelling waarbij het met 5-1 won van haar opponenten.

In de tweede helft zouden er beduidend meer doelpunten vallen en was er van alles te beleven. Aanvankelijk was het Avanti die doorging waar het gebleven was. Tim naar de 8-5 en Luke naar de 9-6 via een strafworp uit een prima combinatie met Lars. Vervolgens scoorde de Sporting Delta speler met rugnummer 20 een weergaloos doelpunt. Bij het binnenhouden van de bal bij de achterlijn gooide hij de bal zonder te kijken met zijn rug naar het veld hoog de lucht in en die kwam door de korf het veld weer in. Als de camera’s deze bal hebben vastgelegd gaat dit doelpunt op zeker viral deze week.

Dezelfde speler was even later iets minder positief in het nieuws met een vervelende overtreding op Tim die terecht met een gele kaart bestraft werd. De strafworp die hieruit volgde werd helaas gemist. Avanti | Post Makelaardij was eventjes de weg kwijt en keek vervolgens tegen een 9-11 achterstand aan. Angelo werd in het veld gebracht en hij maakte met zijn ervaring, beleving en doorzettingsvermogen het verschil. Zijn ploeg sturend en aanmoedigend kreeg hij de wedstrijd gekanteld. Met een serie van zes doelpunten achter elkaar werd een 9-11 achterstand omgezet naar een 15-11 voorsprong met doelpunten van Nathan (3), Renske, Linde en Angelo. Het verschil van vier doelpunten bleef tot de 17-13 waarna Angelo en Linde in de laatste minuut de marge nog groter maakte. Eindstand 19-13.

Doelpunten: Nathan (4), Angelo (3), Linde (3), Luke (3), Tim (3), Lars, Kirsten en Renske

Foto’s

Een broodnodige overwinning aangezien een aantal ploegen in deze reserve Hoofdklasse B elkaar weinig ontloopt. Aankomende zaterdag weer een belangrijke wedstrijd voor het tweede. Nu de return tegen PKC/SWK Groep 3.

Andere uitslagen:
AW.DTV 2 – SKF 2 12-14
Fiks 2 – Groen Geel/IJskoud de Beste 18-17
DSC 2 – PKC/SWK Groep 3  22-11

Stand Reserve Hoofdklasse B:

Programma zaterdag 30 oktober:
14:00 uur Sporting Delta 2 – DSC 2
14:00 uur Avanti | Post Makelaardij 2 – PKC/SWK Groep 3
14:00 uur Fiks 2 – SKF 2

De 2-3 van Nathan in de maak
Kirsten scoort de 3-4 onder de korf
Luke brengt Avanti | Post Makelaardij voor het eerst op voorsprong
Tim scoort de 8-5 gelijk na de rust. Let op Tom die al van de bank opstaat om te juichen. Volste vertrouwen in Tim.
En inderdaad gooooaaaal!!
Belangrijke rol voor Angelo vandaag. Zijn inbreng bracht de ommekeer. Hier scoort hij de 13-11 uit een doorloop
Come on!!!!!
Knappe one-hander Nathan betekent de 14-11 uit top combi met Tim
Linde ook erg belangrijk met drie rake afstandsschoten. Hier de 19-13 eindstand.
Punten in de pocket