Avanti | Post Makelaardij 2 was weer dicht bij een stunt om ook tegen TOP/IAA Fresh 2 punten te pakken. Waar eerder in de competitie Fortuna 2 met lede ogen moest toezien dat de punten in Pijnacker bleven, beleefde TOP ook enkele benauwde ogenblikken. Maar met een aantal beslissende wissels bij TOP werd de wedstrijd na een 9-6 voorsprong voor Avanti in 14 minuten gekeerd naar een 9-10 eindstand. Teleurstelling bij de ploeg uit Pijnacker want gezien het aantal kansen die onbenut waren gelaten had het niet gehoeven.  Maar terugkijkend op dit najaar seizoen kan de ploeg van Peter van Duijn alleen maar trots zijn. Zes punten uit zes wedstrijden was meer dan waar vooraf rekening mee was gehouden en het vertoonde spel in een groot aantal wedstrijden laat zien dat ze zeker met dit niveau mee kunnen.

In de eerste helft ging het scoreverloop gelijk op tot 4-4 waarna Nathan de ruststand op 5-4 bracht. Direct na de rust pakte Avanti | Post Makelaardij door met doelpunten van Daniëlle en Linde naar 7-4. Laatstgenoemde speelde aanvallend een uiterst belangrijke rol, Linde was deze zaterdag nauwelijks af te stoppen en zou maar liefst vijf keer scoren terwijl ze niet 100% fit aan de wedstrijd was begonnen. Verder was ook Ruben wederom enorm belangrijk deze zaterdag met heel veel verdedigende steals en natuurlijk zijn vele aanvallende rebounds. Een klasse pot van beide spelers.

De marge van drie doelpunten behield Avanti | Post Makelaardij tot aan de 9-6 met nog veertien minuten op de klok. Helaas lukte het Avanti daarna niet meer om te scoren terwijl er kansen te over waren (coach Peter riep ook vertwijfeld: “hoeveel kansen heb je nodig”). TOP/IAA Fresh ging erop en erover en zo stond Avanti | Post Makelaardij 2 met lege handen. Eindstand 9-10.

Doelpunten: Linde (5), Nathan (2), Daniëlle en Ruben

Andere uitslag:
Fortuna 2 – KVS/Groeneveld Keukens 2  22-6

Stand Reserve Ereklasse6:

Vrije bal Nathan en grote kans Ruben:

Lange aanval en rebound van invaller David:

Ruststand 5-4 via Nathan