De eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2020/2021 werd door Avanti | Post Makelaardij 5 in winst omgezet. Het leek wel een wedstrijd tussen twee generaties. Reeuwijk 3 de ervaren korfballers die alle vele wedstrijden in de tas hadden zitten en Avanti | Post Makelaardij 5 met een jongere generatie binnen de lijnen.

Na een snelle voorspong voor Avanti door twee doelpunten van Femke (2-0), was bij 3-3 de stand alweer gelijk getrokken. Het scoreverloop ging gelijk op. Na het goede begin van de Pijnackernaren werd Avanti gedurende de eerste helft wat slordiger in de passing en leed het veel balverlies in de aanval. Met de rust was de stand nog steeds gelijk (5-5).

Nadat Reeuwijk direct na rust op een 5-6 voorsprong was gekomen was het daarna Avanti | Post Makelaardij wat de klok sloeg. Met windje mee waren er erg leuke aanvallen te zien en mooie doelpunten. De 7-6 van Roy na een flitsende combinatie met Huub was een pracht doelpunt. Avanti liep zelfs uit naar 13-6. De eindstand werd 14-8.

Doelpunten: Femke (3), Samantha (3), Michelle (2), Roy (2), Sander (2), William (2)

De eerste twee doelpunten kwamen van Femke
Michelle was even geen verzorger bij Avanti 1, maar nu belangrijk bij Avanti | Post Makelaardij 5
Roy sterk in de rebound vandaag en ook nog twee doelpunten
Mooie duels van Sander met zijn tegenstander. Met mooie schoten van afstand zorgde hij voor de 10-6 en de 13-6
Inderdaad Jesper, de tweede helft was top!

Wervelwind Huub bracht veel gevaar in de aanval