Een ruime overwinning voor Avanti | Post Makelaardij A1 tegen nummer laatst Achilles. Lang kon de Haagse ploeg in de eerste helft nog in de buurt van Avanti blijven omdat het aanvalstempo van de Pijnackernaren te laag lag en de rebound niet goed verzorgd was. In de tweede helft lag het tempo hoger en werd het spel beter over het hele vak verdeeld. Na een voorsprong bij rust van 12-7 werd deze in de tweede helft alleen maar verder uitgebreid. Eindstand 23-10.

Achilles is een vereniging die soms erg goede lichtingen jeugdspelers heeft en daarmee goede resultaten boekt. Helaas voor de club vertrekken ze vaak in de junioren naar hoger spelende verenigingen. Sanne Alsem en Joren van Nieuwenhuijzen zijn voorbeelden van erg goede Achilles spelers die nu in de Korfbal League spelen.

Achilles A1 van het seizoen 2020/2021 komt in de breedte tekort om goed mee te kunnen spelen in de Overgangsklasse. Toch kon Avanti in de eerste helft moeilijk los komen van de Haagse ploeg. Het aanvalstempo lag te laag, de lange bal werd te weinig gebruikt en de rebound was niet optimaal verzorgd. Na de 1-1 was het Luke die via twee strafworpen Avanti de eerste twee doelpunten marge gaf. Er waren van beide kanten veel overtredingen deze wedstrijd waarmee het tempo door de vele vrije ballen en strafworpen ook uit de wedstrijd werd gehaald. Halverwege de eerste helft werd de voorsprong uitgebreid via het eerste aanvalsvak naar vier verschil via Famke en Lars. En nadat Achilles was teruggekomen tot 8-7, maakte Avanti met een run van vier doelpunten achter elkaar via Josan, Pim, Lars en Jasper de ruststand op 12-7.

De tweede helft zat Avanti | Post Makelaardij beter in de wedstrijd. Verdedigend had de ploeg van Peter Boes en Stefan Hogervorst de zaken goed op orde. Er werd meer druk gegeven en er werd consequenter voorverdedigd. En aanvallend werd de lange bal en de ruimte achter de korf beter benut. De voorsprong werd steeds verder uitgebreid en er waren nog een paar zeer fraaie treffers te zien. Zo profteerde Josan fraai tot tweemaal toe van knap onderscheppen van Lars en scoorde de 19-8 en de 22-9. Via een doelpunt van Sterre en Achilles werd de eindstand 23-10.

Doelpunten: Luke (6), Lars (5), Famke (3), Josan (3), Pim (3), Jasper (2) en Sterre

Foto’s

Volgende week speelt Avanti in Sassenheim tegen TOP/Litta A2. Dan zal het een tandje scherper moeten om een goed resultaat te behalen.

Overige uitslagen:
ZKV Meervogels A1 – BEP A1 16-11
Die Haghe A1 – Fortuna/Delta Logistiek A2 15-18
TOP/Litte A2 – Groen Geel/IJskoud de Beste A1 nnb

Fraaie one-hander van Jasper
De 6-3 van Famke

Josan profiteerde tweemaal fraai van onderscheppingen Lars

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden ging het niet altijd gemakkelijk. Luke geeft het gevoel goed weer!