Ook deze zaterdag was er weer een aantal onderlinge oefenwedstrijden voor de jeugd en de senioren onder de 27 jaar. Interessant was het treffen tussen Avanti | Post Makelaardij A1 en een samengesteld team uit de seniorenteams 1/2/3/4. Spelers boven de 27 jaar mogen helaas nog geen wedstrijden spelen en daarom wordt er door de seniorenselectie met teams gespeeld opgebouwd uit spelers onder de 27 jaar uit het eerste, tweede, derde en vierde.

Voor de A1 een mooie krachtmeting om te zien waar ze staan na een jaar trainen onder leiding van Peter Boes en Stefan Hogervorst. En het was prachtig om te zien wat een goede ontwikkeling deze youngsters hebben doorgemaakt. Met hoge verdedigende druk, sterke rebound, spat zuivere afronding en goed aanvalsspel werd het seniorenteam eigenlijk te kijk gezet. Natuurlijk speelde het seniorencombinatie team niet in vertrouwde vakken, maar dit doet niets af aan de prestatie van Avanti | Post Makelaardij A1. Al het trainen in de afgelopen maanden is niet voor niets geweest en het moet voor het A1 en haar trainers mooi zijn geweest om in zo’n meetmoment de vooruitgang te zien. Fijn voor het A1 dat deze trainers ook komend seizoen weer voor de juniorengroep staan. En voor de seniorenselectie ook goed om te weten dat er weer een talentvolle A1-lichting aan zit te komen.

Qua scoreverloop was de toon al vrij snel gezet. Het A1 kwam op een 5-0 voorsprong door doelpunten van Renske, Pim, Sterre, Mark en Lars. Verdedigend viel de hoge druk van het A1 op en ook de zeer goed verzorgde verdedigende rebound. Het seniorenteam was na één schot vaak de bal alweer kwijt. Vooral in de tweede vakkencombinatie was het A1 verdedigend heer en meester. Het zou maar twee doelpunten doorlaten en er twaalf tegenover zetten. Via Stefan van D en Jitte werd de marge halverwege de eerste helft terug gebracht naar vier doelpunten verschil (8-4), maar met zuivere afstandsschoten van Pim 2x en Merel 2x werd een 12-4 ruststand bereikt.

Wie dacht dat het A1 het fysiek en conditioneel moeilijk zou gaan krijgen in de tweede helft had het aan het verkeerde eind. De ploeg van Peter Boes en Stefan Hogervorst oogde fitter en gretiger. Het spel werd aanvallend continue knap verlegd en zo kon Renske tweemaal uit een identieke situatie scoren (4-14). Eerst via een lange bal van Lars en later via Josan. En de marge werd zelfs 12 via Jasper en Merel. Bijna om en om scorend werd de einduitslag 22-8. Een flinke oorwassing voor het seniorenteam en voor het A1 misschien wel een leuke afscheidswedstrijd in deze bijzondere tijden van de huidige samenstelling. Komend seizoen zullen Lars, Luke, Merel en Renske in ieder geval al doorstromen naar de seniorenselectie.

Voor de seniorenselectie is het te hopen dat de 27-plussers snel weer mogen spelen want het is voor de motivatie en spelontwikkeling zo belangrijk dat je elke week stappen kunt zetten als totaal team. Nog even volhouden en hopen dat er snel weer meer kan.

Doelpunten A1: Merel (4), Renske (4), Jasper (3), Luke (3), Pim (3), Lars (2), Mark (2) en Sterre

Doelpunten Seniorencombi: Floor (2), Stefan van D (2), Anouk, Jitte, Merijn en Reinier

Link foto’s

Meer over deze wedstrijd en interviews met coaches Stefan en Peter en de spelers Lars en Merel in de volgende uitzending van Avanti TV. Stay tuned!

Doorloop van Anouk Giezen voor de 5-1
Jasper aantal keer slim met omdraaiballen. De 15-4 was ook een omdraaibal.
Sterke wedstrijd van Lars Molijn. Veel verdedigende rebound, lange passes en handig onder de korf. Hier de 17-5.
En Jasper wederom vrij onder de korf
Een van de laatste keren Jitte in het Avanti-blauw? Succes met de studie en hopelijk zien we je nog een keer langs de lijn!!