Avanti | Post Makelaardij A1 speelde geen beste wedstrijd tegen AWDTV/IJskouddebeste A1. De Pijnackernaren wisten zich geen raad met de enorme ruimte die ze in de aanval kregen en de terugzakkende AWDTV heren. Pas in de tweede helft kreeg Avanti | Post Makelaardij het aanvallend op de rit en wist na een 3-5 achterstand bij de rust het tij te keren en de punten in Pijnacker te houden. Eindstand 11-8.

Goed nieuws voor Avanti | Post Makelaardij was dat Maddy weer fit en speelklaar is na een lange blessureperiode. Het A1 speelt na het kampioenschap in de Overgangsklasse in het najaar in een degradatiepoule van de Hoofdklasse. De nummers éên en twee van de poule zullen komend seizoen in de Hoofdklasse uitkomen. Na het 5-5 gelijkspel tegen Die Haghe A1 in Den Haag was het zaak om in de eerste thuiswedstrijd de overwinning te gaan pakken. Gezien de resultaten dit jaar van AWDTV A1 zouden er kansen moeten liggen voor het team van Bas, Karim en Tom. Merijn scoorde gelijk in de eerste aanval al de 1-0 van afstand, maar het scoreverloop zou aanvankelijk tot de 3-3 gelijk opgaan. Avanti | Post Makelaardij had het aanvallend lastig met de verdedigende tactiek van de Amsterdammers. AWDTV beschikt over veel lengte bij de mannen en die lieten zich voortdurend terugzakken om de verdedigende rebound te pakken. Gevolg was dat Avanti vaak maar eenmaal tot schot kwam per aanval. AWDTV was effectiever in de aanvalsopzet en ging met een 3-5 voorsprong de rust in.

In de rust hebben de Avanti-coaches het team op scherp gezet. Er moest veel meer bal- en looptempo in de aanval en er moest meer gedubbeld worden. Binnen vijf minuten hadden Maddy en Merijn de stand weer gelijk getrokken (5-5) en zorgde Emma uit een doorloop voor de 6-5. En na de 6-6 was het weer de eerste aanval die twee doelpunten uit haar aanval haalde. Wederom Maddy (afstand) en Merijn (strafworp) die de korf wisten te vinden. Avanti | Post Makelaardij A1 bleek uiteindelijk in de eerste vakkencombinatie duidelijk over te hebben op AWDTV. De eerste verdediging van Avanti hield het deze wedstrijd goed dicht en zou maar twee doelpunten tegen krijgen en dat gaf Avanti’s eerste aanval de gelegenheid om er acht te maken. In de tweede vakkencombinatie was AWDTV sterker met 3 Avanti-doelpunten tegen 6 AWDTV doelpunten. De tweede verdediging van Avanti | Post makelaardij had het daar duidelijk lastiger. Nadat AWDTV via haar tweede aanval weer op 8-8 was gekomen tien minuten voor tijd waren het Justin (2x) en invaller Melle D die de eindstand op 11-8 brachten.

Al met al was het geen beste wedstrijd van het A1 geweest, maar wel een zeer leerzame.  Mooi leerpunt hoe je om moet gaan met een tegenstander die je aanvallend veel ruimte geeft en ook voortdurend terugzakt om de verdedigende rebound te pakken. AWDTV heeft de lengte bij de mannen om dit spel te spelen en Avanti had het er knap lastig mee een groot gedeelte van de wedstrijd. Het A1 speelt op zaterdag 11 mei uit in Wormer tegen Groen Geel en ontvangt datzelfde Groen Geel twee weken later op zaterdag 25 mei in eigen huis. Twee hele belangrijke wedstrijden om mee te blijven doen voor de bovenste twee plekken.

Doelpunten: Merijn (4), Emma (2), Justin (2), Maddy (2) en Melle D

Foto’s

Stand:

Programma zaterdag 11 mei:
13.45 uur GG/RMcD Huis Emma A1 – Avanti | Post Makelaardij A1
14.10 uur Die Haghe A1 – AWDTV/IJskoudedebeste A1