In de laatste competitieronde van de voorjaarscompetitie zou bepaald worden wie kampioen zou worden in de AHK-D003. Zowel Avanti | Post Makelaardij A1 als Die Haghe A1 had al een ticket voor de Hoofdklasse in het seizoen 2024/2025 bemachtigd. De inzet van deze wedstrijd was het kampioenschap. In de uitwedstrijd was het op een zeer winderig veld 5-5 geworden, deze keer zouden er gelukkig meer doelpunten vallen. Ondanks de 4-2 voorsprong halverwege de eerste helft voor Avanti zou de ploeg uit Pijnacker aan het kortste eind trekken. Met de rust had Die Haghe de rollen al omgekeerd (5-7). Avanti kwam vijf minuten na de rust weer op gelijke hoogte (8-8), maar Die Haghe was effectiever in de afronding en liep uit naar 9-13. Invallers Luuk en Melle brachten weer nieuw elan (11-13), maar Avanti | Post Makelaardij kreeg het gat niet meer gedicht. Een beter spelend Die Haghe pakte met de 12-14 de overwinning en het wel verdiende kampioenschap.

Het A1 kan terugkijken op een uiterst succesvol seizoen. Onder leiding van Bas, Karim en Tom werd het kampioen in de najaarscompetitie veld, kampioen in de zaal en stelde het promotie naar de Hoofdklasse veilig in de voorjaarscompetitie. En bijna het volledige team kan zich komend seizoen in de hoofdklasse op het veld en in de zaal gaan presenteren. Alleen David gaat door naar de senioren en de rest van het team kan de zelf gerealiseerde promotie gaan waarmaken in de hoofdklasse in het nieuwe seizoen. Met nog meer tegenstand kan het A1 verdere stappen in haar ontwikkeling gaan zetten. Voor nu een wel verdiende vakantie en we kijken nu al uit naar het nieuwe seizoen.

Doelpunten: David (3), Justin (3), Sam (2), Luuk, Maddy, Melle en Tess

Eindstand:

Strafworp van Tess voor de 2-2:

En Melle D benut ook een strafworp naar de 11-13: