Avanti | Post Makelaardij A1 heeft de ambitie om dit jaar, zowel op het veld als in de zaal, te promoveren naar de Hoofdklasse. Als voorbereiding op de tweede helft van de zaalcompetitie stond een oefenwedstrijd tegen een Hoofdklasse-team op het programma. DSC A1 uit Eindhoven staat momenteel op de zevende plaats in de Hoofdklasse AHKB. Voor coaches Bas en Karim een mooi meetmoment waar hun ploeg nu staat.

Na afloop konden ze tevreden terugkijken. De koploper uit de Overgangsklasse AOKC was de Eindhovenaren vanaf de start de baas. Na ruim tien minuten stond er al een 6-1 voorsprong op het bord. De wedstrijd stond onder de prima leiding van oud Korfballeague scheidsrechter Marco van der Lucht. Halverwege de wedstrijd gingen de ploegen met een 11-4 stand naar de kleedkamers, met vier doelpunten van een gemakkelijk scorende Merijn. In de tweede helft waren het Tess, Justin en Emma die Avanti | Post Makelaardij met een run van drie doelpunten achter elkaar het verschil op tien doelpunten brachten. Over en weer scorend werd de eindstand 18-7.

Avanti | Post Makelaardij A1 hervat de competitie op zaterdag 20 januari met een thuiswedstrijd tegen TOP(A). Hopelijk dan weer met Luuk en Maddy bij de selectie, beiden zijn op de weg terug van blessures.

Doelpunten: Merijn (5), David (4), Emma (2), Justin (2), Marjuka (2), Sam (2) en Tess.

Merijn benut strafworp voor de 3-1

En Emma doet hetzelfde voor 7-3:

Doelpunt David terecht afgekeurd vanwege pasje teveel:

Op artistieke wijze een bal binnen de lijnen houden: