Een goede start van het nieuwe seizoen voor Avanti | Post Makelaardij A1 tegen Fortuna A2. Een effectieve fase vlak voor en vlak na de rust (van 6-5 uitlopend naar 12-5) bracht het team van Bas, Karim en Tom de overwinning. Met veel inzet werden de twee punten binnen gehaald. Via een ruststand van 10-5 werd het 17-8.

In het team van Fortuna A2 een aantal bekende gezichten van het B1-team van vorig seizoen. Fortuna B1 werd vorig seizoen kampioen van Nederland op het veld en in de zaal en dat team is nu doorgeschoven naar de A-selectie. De overgang van de B naar de A is altijd even wennen omdat de tegenstanders net wat groter en fysieker kunnen zijn. En hoe ga je om na een jaar ongeslagen zijn met meer tegenstand en niet altijd winnen. Een mooie uitdaging en leerschool voor deze talenten. Wetende dat die B-spelers zich razendsnel kunnen ontwikkelen in de A, wordt het interessant om te zien wat de terugwedstrijd gaat brengen eind September.

Voor Avanti | Post Makelaardij A1 ook een aantal wijzigingen in het team maar die zijn minder groot dan bij andere verenigingen. Justin, Luuk en Radek zijn doorgestroomd uit de A2 en Tess speelde vorig seizoen in de B1. Qua begeleiding staan Bas, Karim en Tom nu voor de groep en aan hen de taak om het A1 klaar te gaan maken voor promotie naar de Hoofdklasse. Voor de opbouw binnen de vereniging zou het goed zijn als het A1 dit jaar of volgend jaar naar de Hoofdklasse promoveert. De wedstrijd tegen Fortuna A2 werd een zeer leerzame, want ondanks de grote overwinning is er nog voldoende ruimte voor verbetering. Zo had Avanti het in de aanvangsfase erg lastig met de hoge verdedigende druk van de Delftenaren en wist zich daar moeilijk onder uit te spelen. Wat absoluut in het voordeel van de Pijnackernaren was, waren de inzet, passie en verbetenheid waarmee gespeeld werd. De wil om elke bal te hebben was duidelijk zichtbaar en een belangrijke basis voor de verdere ontwikkeling en de overwinning in deze wedstrijd.

Na de 0-1 en de 1-1 van Marjuka, pakte het tweede aanvalsvak de eerste twee doelpuntenmarge via Radek en Emma. Over en weer scorend ging het scoreverloop gelijk op.  Tot de fase vlak voor rust waar Avanti doorpakte vanaf de 6-5 naar de 10-5 ruststand. Er werd meer gescoord vanuit afstandsschoten dan in de eerste fase van de wedstrijd. Na rust wisten Merijn en Marjuka de marge verder te vergroten naar 12-5. En na de 13-7 werd de marge zelfs acht verschil via Luuk en Maddy (15-7). De eindstand zou uiteindelijk 17-8 worden.

De komende drie wedstrijden voor het A1 zijn uitwedstrijden, te beginnen aanstaande zaterdag in Moordrecht tegen IJsselvogels A1 dat KOAG zeer ruim versloeg (4-19). Gelijk een mooie testcase voor het A1 of ze in de race zijn voor de eerste plaats in deze poule. De promotie/degradatieregeling geeft aan dat de nummer 1 naar de A-jeugd Hoofdklasse gaat, de nummers 2 en 3 blijven in de Overgangsklasse en de nummer 4 gaat terug naar de eerste klasse.

Doelpunten: Marjuka (4), Merijn (4), Emma (2), Luuk (2), Maddy (2), David, Radek en Tess

Andere uitslag: KOAG A1 – IJsselvogels A1  4-19

Marjuka scoort de 1-1 uit een doorloop
En Emma ook trefzeker uit een doorloop (3-1)