Een hele sterke eerste helft leverde Avanti | Post Makelaardij A1 een zeer verdiende en belangrijke overwinning op tegen GG/RMcD Huis Emma A1. In de strijd om de bovenste twee plaatsen (die plaatsing voor de Hoofdklasse betekenen) heeft de ploeg uit Pijnacker hele goede zaken gedaan. Drie punten voorsprong op GG/RMcD Huis Emma A1 met nog twee wedstrijden te spelen is belangrijk in deze fase van de competitie. Het A1 heeft het nu in eigen hand om plaatsing in de Hoofdklasse volgend seizoen waar te maken. En dat zou een knappe prestatie zijn om in één seizoen zowel in de zaal als op het veld naar de hoofdklasse te promoveren. Het A1 van dit seizoen blijft grotendeels in tact en dat is een heel mooi vooruitzicht voor komend jaar.

In de uitwedstrijd in Wormer was nog gelijkgespeeld (8-8), dus het was zaak om deze zaterdag de punten in Pijnacker te houden. Het A1 was zich goed doordrongen van het belang van deze wedstrijd en speelde een hele sterke eerste helft. Veel dynamiek in de aanvallen waarbij de diepte goed gezocht werd, maakte dat er kans op kans ontstond. En met een goed georganiseerde rebound kon er met vertrouwen geschoten worden. Gelijk in de eerste aanval was het raak via Tess (1-0). De scores gingen gelijk op tot de 3-3 waarna de tweede aanval via Melle D en Emma de eerste twee doelpunten voorsprong pakte (5-3). En na de 6-4 was het dezelfde aanval die via tweemaal Merijn de voorsprong verder uitbreidde naar 8-4. Avanti | Post Makelaardij had vandaag duidelijk over op Groen Geel in de tweede vakkencombinatie en zou daar het verschil gaan maken. De tweede verdediging hield de rijen goed gesloten en de tweede aanval was trefzeker (vooral voor rust). Na de 10-6 kwam de ploeg uit Wormer terug tot 10-8 waarna de ploegen bij 11-9 de rust ingingen.

Avanti | Post Makelaardij begon gelijk scherp na de rust en dankzij Maddy tweemaal was binnen vier minuten de marge weer op vier verschil gebracht (13-9). Groen Geel begon in deze fase met wisselen om de balans in de vakken te herstellen. Toch wist Avanti het verschil op vier te houden ondanks het feit dat het aanvallend wat minder de rebound had. Via 14-10, 15-11, 16-12 en 17-13 bleef Avanti het voortouw houden. De eindstand werd 17-14 en de gewenste overwinning was binnen. Een belangrijke stap, maar het A1 is er nog niet. Komende week moet het team van Bas, Karim en Tom naar Amsterdam en kan het aldaar promotie naar de Hoofdklasse veilig stellen wanneer het minimaal een punt haalt. En het A1 heeft daar nog wat recht te zetten van de moeizame overwinning in eigen huis tegen AWDTV.

Doelpunten: Emma (4), Maddy (4), Merijn (3), David (2), Melle D (2), Justin en Tess

Foto’s

Andere uitslag:
AWDTV/IJskouddeBeste A1 – Die Haghe A1 11-14

Stand:

Merijn scoort de 8-4 uit een strafworp: