Avanti | Post Makelaardij A1 opende het drieluik tegen Groen Geel | IJskoud de Beste. Zowel het A1, als het tweede en het eerste moesten het opnemen tegen de korfbalclub uit Wormer. Een vereniging met altijd goede jeugd en met die eigen jeugd hebben ze ook de KorfbalLeague weten te bereiken en zijn daar nog steeds actief.

Het A1 trof een fysiek sterke tegenstander en na de overwinningen op Die Haghe en Meervogels was het de vraag hoe de ploeg van Peter Boes en Stefan Hogervorst zich staande zou houden. In de beginfase liep Avanti qua scoreverloop achter de feiten aan en was het wat slordig met de lange bal. Tot 5-5 was de stand in evenwicht en toen pakte Groen Geel de eerste twee doelpunten marge nadat Avanti | Post Makelaardij een strafworp gemist had. Het was echter de eerste aanval met de broers Lars en Pim Molijn die de stand weer gelijk trokken (7-7). En dankzij een vrije bal van Merel ging Avanti zelfs met een voorsprong de rust (8-7) in.

Avanti | Post Makelaardij kwam met veel energie uit de rust en drukte gelijk door. Via Luke en tweemaal Pim werd het 11-7 en een gat van vier was geslagen. Groen Geel probeerde aanvallend over de dames de doelpunten te maken maar er werd bij Avanti goed voorverdedigd en de verdedigende rebound was prima verzorgd.

Na de 12-8 met nog zeven minuten te gaan was de wedstrijd eigenlijk gespeeld, maar mooi was het om te zien hoe de coaches Peter en Stefan blijven werken aan het doorontwikkelen van de spelers en speelsters. In een time-out werd gevraagd om de verdedigende druk ook in de slotfase verder te verhogen met aandacht voor de passhand van de tegenstander en het zicht op de bal te houden. Om en om scorend werd de eindstand 14-10.

Doelpunten: Pim (5), Merel (3), Lars (2), Luke (2), Jasper en Renske.

Foto’s

Stand Overgangsklasse C

Knappe wedstrijd van Lars Molijn. Veel steals in de verdediging en goed het overzicht in de aanval gehouden.
Merel scoort vanachter de korf de 2-2
Lars Molijn scoort de 3-3
Pim scoort een mooie one-hander voor de 5-5……
…..en doet het bij de 10-7 nog dunnetjes over.
Praatje bij het Plaatje, wat doet Merel hier? Groet ze haar schaduw, ziet ze een wesp of baalt ze van een gemiste kans?
Grote klasse hoe Peter en Stefan bij 12-8 een time-out pakken en team op scherp zetten voor de slotfase door mooie verdedigende opdrachten mee te geven. #Beterworden