Avanti | Post Makelaardij A1 heeft in een zinderende wedstrijd het kampioenschap in de Overgangsklasse C bemachtigd en promoveert naar de Hoofdklasse. Een klasse prestatie van de ploeg van Bas, Karim en Tom. Na het kampioenschap (en promotie naar de Hoofdklasse) op het veld, werd dit kunstje ook in de zaal geflikt. Avanti | Post Makelaardij A1 kreeg het niet cadeau tegen Vitesse (Ba) A1. De nummer twee, Vitesse, was er alles aan gelegen om de punten in Barendrecht te houden en de marge te verkleinen om ook nog kans op het kampioenschap te houden. Lang leek het erop dat ze in deze missie zouden slagen. Na een ruststand van 10-9 kwam Avanti echter zeer sterk uit de kleedkamer en nam een 12-14 voorsprong. Toch gaf Vitesse zich niet gewonnen en kwam terug tot 15-15. Het bleef vervolgens gelijk opgaan tot 18-18, maar dankzij Jasmijn en Justin sleepte het A1 de overwinning uit het vuur en kon het kampioenschap gevierd worden. Eindstand 18-20.

Avanti | Post Makelaardij miste in deze wedstrijd Maddy (droevige familieomstandigheden) en Sam (blessure). Daardoor stond Jasmijn (B1) in de basis en zij zou een belangrijke rol spelen in de uiteindelijke overwinning. In de heenwedstrijd hadden de Pijnackernaren het niet gemakkelijk gehad tegen Vitesse en op de site van de Barendrechters was ook te lezen dat ze klaar waren voor een revanche. Na de 1-1 en de 2-2 pakte Vitesse de eerste twee doelpunten voorsprong via twee strafworpen (4-2) en moest Avanti in de achtervolging. Er werd deze wedstrijd rijkelijk met strafworpen gestrooid en vooral Vitesse profiteerde daarvan. Zij zouden maar liefst acht strafworpen krijgen tegen Avanti | Post Makelaardij vier. Na de 7-5 zorgde de eerste aanval via Justin (fade away) en Jasmijn (strafworp) voor een gelijke stand. Maar na de 8-8 kwam Vitesse op 10-8 en zorgde Tess voor de 10-9 ruststand. Een onrustige eerste helft waar de spanning duidelijk zichtbaar was.

Onder het toeziend oog van het in grote getalen opgekomen Avanti-publiek kwam Avanti | Post Makelaardij zeer sterk uit de kleedkamer. Er was aangegeven dat de kansen deze wedstrijd bij de dames lagen en dat die beter uitgespeeld moesten worden. Dat sorteerde gelijk effect want via doelpunten van Emma (doorloop), Jasmijn (doorloop) en Tess (doorloop) kwam het A1 weer op voorsprong (11-12). Na de 12-12 was het een scherp schietende Justin die Avanti de eerste twee doelpuntenmarge bracht (12-14). Het momentum was bij Avanti en de hoop was dat ze zouden doorpakken en verder afstand zouden nemen. Dat lukte echter niet en Vitesse had bij 15-15 de stand alweer gelijk getrokken en pakte ook weer een voorsprong (16-15).  Over en weer scorend ging het gelijk op tot de 18-18.  Met daarbij een belangrijke rol voor de invallers uit het B1. Jasmijn maakte onder de korf 17-17 en Ruben de 18-18, waarna Jasmijn haar goede wedstrijd beloonde met de uiteindelijke winnende treffer (18-19). Waarna Justin op 1.51 van het einde van afstand de wedstrijd in het slot gooide. De wedstrijd werd volwassen uitgespeeld en het kampioenschap was binnen.  Eindstand 18-20.

Het was geen geweldige wedstrijd geweest, maar de spanning maakte veel goed. Alles zat in deze wedstrijd: achterstand, emotie, irritatie, terugkomen, weer achter komen en in de slotfase toch de overwinning binnen slepen. Dat zijn de betere kampioenswedstrijden. Niks cadeau krijgen en uiteindelijk toch als sterkste uit de strijd komen. Ongeslagen kampioen worden is altijd lekker. Een verdiend kampioenschap en volgend jaar Hoofdklasse. Een belangrijke promotie voor de vereniging om weer een jeugdteam op het hoogste niveau te hebben. Het A1 blijft grotendeels in tact en dat geeft hele goede vooruitzichten voor volgend seizoen. Felicitaties aan spelers, speelsters en staf. In de eerstkomende thuiswedstrijd moet het feestje maar eens goed gevierd worden voor eigen publiek. Dat hebben ze meer dan verdiend!

Doelpunten: Jasmijn (5), Justin (5), Tess (4), Emma (3), Merijn, Radek en Ruben

Andere uitslagen:
Kinderdijk A1 – Fortuna A2  14-28
Oranje Wit (D) A1 – Valto A1  16-20

Stand Overgangsklasse AOKC:

Programma zaterdag 2 Maart:
13.30 uur Fortuna A1 – TOP(A) A1
15.40 uur Valto A1 – Kinderdijk A1
15.45 uur Avanti | Post Makelaardij A1 – Oranje Wit (D) A1

Laatste seconden van de wedstrijd en het kampioenschap is binnen:

Justin maakte het eerste Avanti | Post Makelaardij doelpunt uit een vrije bal

Radek uit een strafworp de 1-2: