Door de overwinning van het A1 op nummer twee IJsselvogels A1 en het onverwachte verlies van Fortuna A2 tegen KOAG A1 is Avanti | Post Makelaardij al voor de laatste speelronde kampioen geworden in de Overgangsklasse. Dat betekent dat het team van Tom, Bas en Karim na het zaalseizoen in de Hoofdklasse degradatie-poule gaat spelen. Een belangrijke stap voor de vereniging want Avanti | Post Makelaardij wil graag weer met het A1 op Hoofdklasse niveau gaan spelen. Aan het A1 de taak om na de zaal hoog in deze degradatiepoule te gaan eindigen zodat Avanti volgend seizoen vanaf de start Hoofdklasse gaat spelen.

In de uitwedstrijd in Moordrecht had Avanti met 7-13 gewonnen en deze wedstrijd zou een vergelijkbare uitslag krijgen. De eerste helft was voor Avanti | Post Makelaardij moeizaam want IJsselvogels sloot het aanspeelpunt onder de korf goed af en toch werd geprobeerd de bal zoveel mogelijk naar binnen te pompen. In de tweede helft (na een 5-3 voorsprong bij de rust) werd er meer op het schot gespeeld en was Avanti | Post Makelaardij overduidelijk de betere ploeg. De uitslag had nog veel hoger kunnen uitvallen als er niet vijf (!) strafworpen gemist waren. Natuurlijk was windkracht 5 overdwars over het veld een complicerende factor maar hier had toch meer uitgehaald kunnen worden. Over windkracht gesproken: de volgende storm mag wat mij betreft de naam Sam krijgen want zij had totaal geen last van de wind en scoorde maar liefst vijf keer. En daarmee had zij een belangrijk aandeel in de acht damesdoelpunten deze wedstrijd.

Het was deze week de week van de scheidsrechter en de presentjes van IJsselvogels en Avanti | Post Makelaardij kwamen in handen van Niels Diepens omdat de bondscheidsrechter de wedstrijd terug gegeven had aan de verenging. En zo floot Niels de eerste helft en Erik Los de tweede helft. Beide mannen bedankt voor het op het laatste moment mogelijk maken van deze wedstrijd! Helaas is de foto met de overhandiging van de presentjes vanĀ  IJsselvogels en Avanti per ongeluk gewist en daarmee niet voor het nageslacht bewaard gebleven.

Zaterdag 14 Oktober speelt het A1 de laatste wedstrijd in eigen huis om 12.30 uur tegen KOAG A1 dat zo verrassend won van Fortuna A2. Het A1 is gewaarschuwd dat ze het kampioensfeestje niet moeten laten verstoren door een nederlaag. Kampioen zijn ze al, echter je wilt in de laatste thuiswedstrijd het veldseizoen wel in stijl afsluiten.

Doelpunten: Sam (5), David (2), Luuk (2), Maddy, Marjuka, Radek en Tess

Andere uitslag:
KOAG A1 – Fortuna A2 13-12

Stand Overgangsklasse AO6:

Sam scoort de 3-2 uit een strafworp:

En David ook trefzeker vanaf 2.5 meter voor de 7-4:

Luuk maakt de door Tess gemiste strafworp gelijk goed (8-4):

En later herhaalt hij het nog een keer als Marjuka haar strafworp mist (12-7) (of is het een afgesproken variant?)