Nummer laatst Kinderdijk A1 bleef ook in de elfde wedstrijd deze veldcompetitie zonder punten. In de eerste helft leek het erop dat Avanti | Post Makelaardij een ruime overwinning zou gaan behalen.  Na de 3-0 en de 3-3 liep de ploeg van Punyapat en Nathan uit naar 7-3 en leek het een gemakkelijke middag te worden. Niets was minder waar want een moeizame tweede helft volgde waarbij Kinderdijk sterk terug kwam naar 8-7. Avanti wist telkens net op tijd de marge naar twee doelpunten verschil te verruimen en de wedstrijd winnend af te sluiten. Eindstand 12-10.

Zonder Sam en de geblesseerde David (die voorlopig met zijn  hand in het gips zit) was het toch zaak om de punten te pakken tegen Kinderdijk A1. In de uitwedstrijd was met 10-13 gewonnen en waren er verhoudingsgewijs niet veel doelpunten gevallen. Ook nu vielen er weinig doelpunten met een verraderlijke wind over het veld. Het A1 had vorige week verrassend en knap gewonnen bij koploper PKC A2 en dan is een wedstrijd tegen de nummer laatst de moeilijkste om te spelen. Aanvankelijk leek het daar niet op. Met windje mee stond Avanti | Post Makelaardij al snel op een 3-0 voorsprong via Marjuka, Gerben en Emma. Toch kwam Kinderdijk snel op gelijke hoogte (3-3). Avanti had aanvallend de meeste kansen op de doorbraak en moest zich organiseren op de terugvallende Kinderdijk heren bij de rebound. Een sterke run van vijf doelpunten achter elkaar (Merijn, Emma, Maddy, Gerben en weer Emma) gaf de Pijnackernaren een riante 8-3 voorsprong, waarna de ploegen met een 8-4 stand de rust ingingen.

Kinderdijk kwam zeer sterk uit de kleedkamers want binnen zeven minuten stond het 8-7 en was het weer een wedstrijd. Met wat vakomzettingen probeerden de Avanti-coaches weer grip op de wedstrijd te krijgen. Dankzij Milou werd het 9-7 en na de 9-8 was het Merijn die de 10-8 scoorde. Het bleef een spannende wedstrijd. Na de 10-9 was het weer Milou voor de 11-9 en invaller Justin bekroonde zijn invalbeurt met de 12-9. Waarna uit een afstandsschot de eindstand 12-10 werd.

Deze zaterdag heeft koploper PKC/SWK groep A2 weer verloren en nu van Sporting Delta A1 en is de spanning weer helemaal terug in de kop van het klassement. Ook Avanti | Post Makelaardij A1 doet weer mee om de prijzen.  In de komende wedstrijden van het A1 volgen nog de confrontaties met de nummer twee (DeetosSnel), de nummer vier (Vriendenschaar) en nummer vijf (Tiel’72). Alles om voor te spelen en er een mooi slot van de competitie van te maken.

Doelpunten: Emma (3), Gerben (2), Merijn (2), Milou (2), Justin, Maddy en Marjuka

Overige uitslagen:
Sporting Delta A1 – PKC/SWKGroep A2  12-10
Oranje Wit A1 – DeetosSnel A1  9-9

Stand Overgangsklasse AOKD:

Helaas, voorlopig kan David niet meer korfballen. Seizoen zit erop.
Daan feliciteert Marjuka met de 1-0.
Uit deze actie krijgt Gerben een strafworp mee die hij zal benutten
Veel kansen voor Emma op de doorbraak. Uit een van die doorbraken kwam een strafworp naar de 3-0
Ruben weer erg sterk inde rebound vandaag
De 6-3 kwam via Maddy
Belangrijke rol voor Milou in de tweede helft: van de vier Avanti-doelpunten scoorde zij er twee
En o zo belangrijk, altijd het plezier houden in de wedstrijd. Daan geeft het goede voorbeeld.
Duidelijk te zien dat Justin hier een strafworp mee gaat krijgen waarmee hij de 12-9 scoorde.
Op Hemelvaartsdag nog actief, samen met Emma en David, bij RTC West onder 19 en vandaag was Merijn weer belangrijk bij Avanti.