Avanti | Post Makelaardij A1 wint tegen Kinderdijk A1 en kan zich nu gaan opmaken voor de kampioenswedstrijd tegen Vitesse (Ba) A1 op zaterdag 10 Februari om 15.35 uur in Barendrecht. In sporthal De Viergang speelde het A1 een zeer sterke eerste helft. Binnen twee minuten stond er al een 3-0 voorsprong op het scorebord via Marjuka, David en Maddy. Halverwege de eerste helft bij een 5-3 stand sloeg Avanti | Post Makelaardij genadeloos toe.  met een run van maar liefst acht doelpunten achter elkaar werd er uitgelopen naar een 13-3 stand. En na de 13-4 werd er gerust bij 14-4. Wederom sterk verdedigd en aanvallend had iedereen kansen te over, maar er werd goed gedubbeld en gezocht naar de beste kans.

De wedstrijd was met de rust eigenlijk al gespeeld. De marge van tien doelpunten verschil bleef lange tijd in stand tot de 21-11 waarna de Pijnackernaren met een eindsprint via Justin, Sam en tweemaal Tess de eindstand op 25-11 brachten. Een prima overwinning en de ploeg gaat met zelfvertrouwen volgende week naar Barendrecht. Het speelt dan tegen nummer twee, Vitesse (Ba) A1. Thuis was het geen gemakkelijke wedstrijd geweest, maar nu de kans er is om kampioen te worden moet je deze ook gelijk gaan pakken. Hopelijk dan weer met Radek en Emma erbij want die ontbraken deze wedstrijd vanwege verplichtingen elders.

Voor de ontwikkeling van dit A1 (en de vereniging zelf natuurlijk) is het wel een must om de stap, ook in de zaal, naar de Hoofdklasse te gaan maken. Het team onder leiding van Tom, Bas en Karim gaat op het veld de stap al maken naar het hoogste niveau. Nu nog deze ambitie in de zaal waarmaken. En wat is er mooier om dit tegen de nummer twee van de poule (Vitesse (Ba) te laten zien.

Doelpunten: Justin (5), David (4), Merijn (4), Tess (4), Maddy (3), Marjuka (3) en Sam (2).
Het doelpunt van de week kwam op naam van Justin, zijn doorloop voor de 18-7 verdient het om op de socials gedeeld te gaan worden.

Andere uitslagen:
Fortuna A2 – Vitesse (Ba) A1 18-19
Valto A1 – TOP(A) A1  21-14

Stand:

Marjuka met de 16-5 van afstand:

Justin met de 22-11 van afstand:

En Tess brengt de eindstand op 25-11: