Avanti | Post Makelaardij A1 had de primeur dit seizoen van de eerste oefenwedstrijd in eigen huis. Oorspronkelijk stond de wedstrijd volgende week op de agenda in ’s Gravenzande maar aangezien de nieuwe kunstgrasvelden daar nog niet klaar zijn werd de wedstrijd verplaatst naar Pijnacker.

Een nieuw seizoen A1 betekent weer een hoop nieuwe gezichten zowel bij de spelers/speelsters als bij de trainers. Punyapat en Nathan staan dit seizoen voor de groep, wat een combinatie is van A1, A2 en B1 van vorig seizoen. En dan is het fijn als je veel oefenwedstrijden kunt spelen om aan elkaar te wennen. Ook bij tegenstander ONDO een hoop nieuwe gezichten en beide teams waren ook nog niet eens compleet. Bij Avanti | Post Makelaardij ontbraken Sam en Gerben.

Het Westlandse korfbal timmert de laatste jaren aan de weg met al veel jeugd teams acterend op hoofdklasse niveau. Als zij de talenten in eigen huis weten te houden dan staan daar mooie dingen te gebeuren. Het eerste team van ONDO is vorig seizoen gepromoveerd naar de overgangsklasse en met veel talentvolle jeugdteams daarachter gaan we deze vereniging vroeg of laat in de senioren Hoofdklasse terug zien.

ONDO A1 komt dit jaar zowel op het veld als in de zaal uit in de Hoofdklasse en Avanti in de Overgangsklasse. Gelijk een pittig potje voor de Pijnackernaren. En forse tegenstand in de oefenwedstrijden is alleen maar goed om er van te leren. Het werd een alleraardigst potje korfbal waarbij vooral in de tweede helft het vizier op scherp stond bij beide teams. Leuk om te zien dat bij Avanti | Post Makelaarij over alle schijven gescoord kan worden en werd gescoord. In de tweede helft speelde Avanti ook meer tempo en werden de kansen goed uitgespeeld met een paar zeer fraaie doelpunten van afstand als resultaat.

Eindstand 19-13 na een 6-5 voorsprong bij de rust.

Doelpunten: Emma (3), Maddy (3), Milou (3), Ruben (3), Daan (2), Justin (2), David, Marjuka en Merijn.

Foto’s

Eerste Avanti-doelpunt uit een doorloop van Emma
Punyapat dit jaar trainer-coach van Avanti A1. Na vele jaren C1 nu het hoogste jeugdteam onder zijn hoede met veel spelers en speelsters die hij vroeger ook al getraind heeft.
Veel damesdoelpunten vandaag. Zo scoorde Maddy er 3.
Twee knappe afstandstreffers van Justin in de eerste helft
Ook drie treffers voor Milou
Mooie aanvallen in de tweede helft leverden pracht doelpunten op via onder andere Maddy en Merijn (op foto)
Behalve rebounden, hard werken en veel onderscheppingen kan David ook scoren. Via een strafworp werd het 19-12.