Avanti | Post Makelaardij A1 was drie weken geleden al kampioen geworden na een zinderende wedstrijd in Barendrecht tegen Vitesse. Destijds geen festiviteiten na afloop van de wedstrijd omdat diverse spelers en speelsters rap weg moesten naar het tweede of het B1. Deze zaterdag moest het kampioenschap maar eens goed gevierd worden voor eigen publiek. Oranje Wit had duidelijk geen zin om als kanonnenvoer te fungeren en bezorgde de Pijnackernaren een lastige eerste helft. Met moeite kon Avanti nog net met een 9-9 stand de kleedkamers opzoeken. Na de rust had Avanti het verdedigend en aanvallend beter op orde en werd alsnog ruim gewonnen met 25-17.

Misschien was het wel de goden verzoeken om al voor de start van de wedstrijd het We are the Champions door de speakers te laten schallen. Natuurlijk was het A1 al kampioen, maar er was ook een bepaalde laksheid te bespeuren in het spel van de blauw-witten. Er werd niet zo fel uitverdedigd als zou moeten en verdedigend had vooral het tweede verdedigingsvak het niet op orde. Van de vier keer dat ze moesten verdedigen kregen ze maar liefst zes doelpunten tegen. Driemaal haalde Oranje Wit het maximale uit haar aanvallen. Na een 4-1 voorsprong voor Avanti kwam Oranje Wit halverwege de eerste helft langszij en pakte de leiding in het scoreverloop. Het werd 5-7 en na de 7-7 werd het 7-9. Dankzij twee doelpunten van Justin in de laatste minuut gingen de teams met een 9-9 gelijke stand de rust in. Avanti had over in de eerste vakkencombinatie met 7-3, maar liet het afweten in de tweede vakkencombinatie met 2-6. In de rust zullen de punten zeker op de welbekende i gezet zijn want het A1 leverde een betere tweede helft af. Lang bleef Oranje Wit aan het elastiek hangen en tot 18-16 was het nog steeds een wedstrijd. Maar in de laatste zeven minuten sloeg Avanti | Post Makelaardij toe en liep het uit naar 24-16.  Over en weer scorend werd de eindstand 25-17.

Doelpunten: Justin (8), Merijn (3), Radek (3), Tess (3), Emma (2), Maddy (2), Marjuka (2), Luuk en Sam

Andere uitslagen:
Fortuna A2 – TOP(A) A1 27-11
Valto A1 – Kinderdijk A1 23-13

Stand:

De kampioenen nu wel compleet: