Avanti | Post Makelaardij A1 speelde vandaag de derde wedstrijd tegen een seniorenselectieteam. Na een grote winstpartij (22-8) en een gelijkspel was het de vraag wat ze tegen het tot nu toe nog ongeslagen seniorenmixteam 3 konden waarmaken. Het werd wederom een spannend potje waarbij het seniorenteam in de eerste helft de bovenliggende partij was, maar in de slotfase van de wedstrijd de overwinning uit handen gaf. Eindstand 17-17.

De verdedigende druk van de A1 was weer zeer goed verzorgd waardoor de seniorenmix niet gemakkelijk tot goede aanvallen kwamen in de beginfase. Na de snelle openingsgoal van Josan pakte de senioren toch door naar 4-1 via Maud, Angelo, Yona en Tim. Om en om scorend werd een ruststand van 8-6 bereikt. In de tweede helft bracht Stefan van Dorp de senioren op 9-6 waarna Amy Peper een strafworp meekreeg. Amy, overgekomen van Fortuna/Delta Logistiek A1, speelde haar eerste wedstrijd voor Avanti | Post Makelaardij en startte in hetzelfde vak als haar zus Yona.

Voor de ouderen onder ons ging de tijd terug naar 5 december 1982 toen Johan Cruijff en Jesper Olsen een legendarische strafschopvariant uitvoerden. En voor de jongeren onder ons kan het ook de Nick Pikaar-Jet Hendriks variant zijn uit 2016. De zusjes Peper (die vandaag bij elkaar in het vak stonden) hadden hetzelfde plannetje en toen Amy een strafworp nam speelde zij de bal door naar Yona die helaas die buitenkansje onbenut liet. Een mooie variant die niemand had zien aankomen en een beter lot had verdiend om echt historisch te zijn. Voor terugkijken: klik op link tweede helft (deel 1) na ongeveer 40 seconden.

In plaats van 10-6 werd het via Luke aan de andere kant 9-7. De senioren breidde de voorsprong halverwege de tweede helft uit naar 13-9 via Nathan en Maud. Het was knap dat de junioren in de slotfase toch de mentale weerbaarheid en konditie hadden om terug te komen. Het was de eerste aanval die eerst via tweemaal Renske zorgde voor de 14-12 en na de 15-13 waren het Mark en Yosan die de stand weer gelijk trokken (15-15). De A1 leek nu de bovenliggende partij. Merel bracht de A1 op voorsprong 15-16 en na de 16-16 van Angelo was het Renske die met haar vijfde doelpunt de 16-17 scoorde. De eindstand van 17-17 kwam uit een benutte strafworp van Linda.

Doelpunten A1: Renske (5), Jasper (3), Josan (3), Luke (2), Mark, Merel, Pim en Sterre

Doelpunten Team 3: Yona (4), Maud (3), Angelo (2), Linda (2), Stefan vD (2), Tim vD (2), Nathan en Yvette

Edward Beemer heeft de wedstrijd opgenomen:
Eerste helft

Tweede helft (deel 1)

Tweede helft (deel 2)

Debuut Amy Peper in het Avanti | Post Makelaardij shirt.
Zus Yona Peper scoort weer een vrije bal (3-1)
De 4-1 van Tim van Dorp
Mooi hoe tijdens onderlinge wedstrijden de vreugde er is na elk doelpunt
Drie doelpunten van Maud waarvan twee uit een doorbraak
Zusjes Peper hadden iets heel moois in gedachten met deze strafworp variant. Yona wist deze one-hander net niet af te ronden.
Top om Sten weer langs de kant te zien. Wel met krukken en een enorme brace, maar so far so good!
Merel vond het verdedigd….
Maud wordt gefeliciteerd met haar derde doelpunt
Slotakkoord voor Linda: 17-17 uit een strafworp