Zaterdag 20 augustus speelde Avanti | Post Makelaardij weer een oefenwedstrijd. Tegenstander had weer gele shirts met blauwe broek/rok, maar daarmee hield de vergelijking met de wedstrijd tegen ONDO (G) wel op. Het werd een zeer leerzame wedstrijd omdat SKF veel meer druk op de ballijnen gaf en Avanti gedwongen werd met meer overzicht de aanvallen op te gaan zetten. In de aanvangsfase liet Avanti | Post Makelaardij zich verrassen door het felle verdedigen en kende SKF een sterke start met een 0-3 voorsprong. Avanti pakte te snel het schot in de aanval en had teveel plaatsfouten. Na een snelle time-out van coach Punyapat kwamen de Pijnackernaren terug in de wedstrijd. Halverwege de eerste helft was de stand alweer gelijk getrokken (4-4) mede dankzij drie, slim verdiende strafworpen van Gerben. Dankzij Ruben kwam Avanti zelfs op voorsprong (6-5). Een run van drie doelpunten in drie minuten bracht SKF weer aan de leiding en bij de rust was de achterstand van Avanti | Post Makelaardij slechts één doelpunt verschil (8-9).

In de tweede helft zagen de toeschouwers een wisselend spelbeeld: dan was SKF de bovenliggende partij en moest Avanti in  de achtervolging, en later pakte Avanti door naar 15-13 en moest SKF zich zelf terug in de wedstrijd brengen. En dat deed de ploeg uit Veenendaal ook, na de 15-13 namen ze met een run van vijf doelpunten afstand van Avanti | Post Makelaardij (15-18). Maar ook weer knap hoe de ploeg van Punyapat weer terug kwam en via Merijn, Milou en Maddy op gelijke hoogte kwam (18-18). Even leek het een gelijkspel te worden, maar in de laatste minuut bracht een doorloop SKF toch de winst. Eindstand 18-19.

Als gezegd een zeer leerzaam potje waarbij beide teams door de wedstrijd heen zeer goede spelmomenten afwisselden met slordigheden in passing en verdedigingsfouten. Helemaal niet gek in een voorbereiding en deze weerstand leert waar je moet verbeteren om er straks in de competitie als een team te staan. Komende week tweemaal trainen en dan op zaterdag 27 augustus een driekamp op eigen veld tegen Tempo A1 (Overgangsklasse) en Die Haghe A1 (Hoofdklasse).

Doelpunten: Gerben (6), Emma (4), Maddy (4), David (2), Merijn en Milou.

A1 deze zaterdag compleet met Sam er weer bij
En ook Gerben was weer terug. Zeer trefzeker (100%) vanaf de stip. Maar liefst 5 strafworpen werden benut.
Duidelijk voorbeeld van een strafworp
Time-out was na vijf minuten al nodig na de sterke openingsfase van SKF.
Emma zet de turbo aan en tegenstander is gezien.
Milou profiteert van de vrijheid die ze krijgt
Gerben gaat de strijd om de bal aan
Emma is er weer langs, krijgt een strafworp mee en scoort de 13-12
Van afstand scoort Maddy de 18-18 en lijkt Avanti | Post Makelaardij een gelijkspel te bezorgen, echter bal aan de andere kant betekende de 18-19.
Zeer leerzame oefenwedstrijd deze keer met heel veel druk op de ballijnen. En knap hoe Avanti elk keer terug kwam.