Avanti | Post Makelaardij A1 blijft ook in het nieuwe jaar ongeslagen in het zaalseizoen. Tegen TOP(A) A1 werd, na een ruststand van 9-4,  een ruime 16-9 overwinning behaald. De uitslag had vele malen hoger kunnen uitvallen als er meer rendement was geweest op de vele gecreëerde kansen. Verdedigend had Avanti | Post Makelaardij de zaakjes goed voor elkaar en wist de Zeeuwen onder de 10 doelpunten te houden.

Het was pas de eerste competitiewedstrijd voor het A1 in 2024.  Het team van coaches Bas Molijn en Karim Ratoube komt uit in een klasse met zeven ploegen en was vorige week vrij van competitieverplichtingen.  Na negen seconden was het Radek die de openingstreffer scoorde, waarna tien seconden later de gelijkmaker alweer door de korf ging. En na 43 seconden hadden we al de eerste blessurebehandeling. Kortom er was genoeg te beleven. Na de 1-2 trokken de Pijnackernaren de wedstrijd naar zich toe. Via David, Tess, Radek, Justin en Sam werd het halverwege de eerste helft 6-2. En na de 6-4 werd via Justin, Marjuka en Emma een 9-4 ruststand bereikt. Avanti | Post Makelaardij stond goed te verdedigen, veel steals en het publiek zag ook nog een mooi blok van Emma. Coach Karim Ratoube zou na afloop ook aangeven dat met het goede verdedigen de basis voor de overwinning was gelegd.

Om en om scorend werd een 12-8 stand bereikt. Via de eerste aanval (Radek, Merijn, Tess en Emma) werd de marge uitgebreid naar 14-8 via twee doelpunten van Tess. Dit vak had ruim over op haar tegenstander en had dit overwicht gedurende de wedstrijd nog beter kunnen uitspelen en uitdrukken in doelpunten. De snelle dames hadden naast elkaar spelend hun tegenstanders nog verder zoek kunnen spelen en de mannen waren wat minder gelukkig in de afronding deze avond. Tien minuten voor tijd kregen Maddy en Luuk nog speelminuten. Het was goed om te zien dat beiden, na hun blessures, weer speelklaar zijn. Luuk wist nog een doelpunt (15-9) te maken na een mooie doorbraak van David. Merijn bracht de eindstand via een doorloop op 16-9.  De A1 deed het daarmee stukken beter tegen TOP(A) dan de hoofdmacht dezelfde dag in Arnemuiden had gedaan. Volgende week wacht Avanti | Post Makelaardij een lastige uitwedstrijd tegen Valto A1 in De Lier. In de thuiswedstrijd had het A1 met 15-13 gewonnen, maar dat ging toen niet gemakkelijk. Maar voordat het zover is zal deze week veel op de afronding getraind gaan worden.

Doelpunten: Tess (4), Justin (3), Radek (2), Sam (2), David, Emma, Luuk, Marjuka en Merijn

Link foto’s

Andere uitslagen:
Fortuna A2 – Oranje Wit(D) 22-10
Vitesse A1 – Valto A1 21-17

Stand Overgangsklasse AOKC:

Radek met een strafworp voor de 4-2:

En Justin rondt ook een strafworp af (5-2):