Avanti | Post Makelaardij A1 had nog een kleine kans op promotie naar de Junioren Hoofdklasse, maar dan moest er wel met minimaal vier doelpunten verschil gewonnen worden van Vriendenschaar. In woorden wist het A1 wat haar te doen stond, maar in daden zou het deze wedstrijd er niet uit komen. Een feller Vriendenschaar, dat ook in de race is om promotie, maakte het verschil in de eerste helft. Met zuiver schietende dames kwamen ze op een 3-6 voorsprong bij de rust, welke ze in de tweede helft verder uit konden bouwen naar vijf doelpunten verschil (5-10). Avanti kwam nog wel terug tot 10-12 zeven minuten voor tijd, maar het was te laat om nog een overwinning binnen te halen. Eindstand 12-14.

Avanti | Post Makelaardij A1 was na het zaalseizoen aan een goede reeks bezig en door de overwinningen tegen PKC A2, Kinderdijk A1 en DeetosSnel A1 kwam promotie weer in zicht. Koploper PKC/Vertom A2 kan niet promoveren naar de Hoofdklasse omdat hun A1 daar al speelt en dus geeft de tweede plaats recht op promotie (als PKC A2 eerste wordt). Het team van Punyapat en Nathan wist wat haar te doen stond. In de uitwedstrijd was van Vriendenschaar met drie doelpunten verschil verloren dus moest er thuis met minimaal vier verschil gewonnen worden. Vriendenschaar A1 maakt ook nog kans op promotie en zij begonnen erg sterk aan de wedstrijd met veel verdedigende pressing, sterk in de rebound en steviger in de duels. Avanti | Post Makelaardij had moeite om tot goede kansen te komen en de passing was ook niet altijd even goed verzorgd.

Na de 1-1 en de 2-2 pakte Vriendenschaar de eerste twee doelpuntenmarge via een erg makkelijk scorende dame (zij zou 6 van de 14 doelpunten maken) van Vriendenschaar. Coaches Nathan en Punyapat hadden hun handen vol aan het goed coachen van de aanval om tot betere kansen te komen. na de 3-4 liep Vriendenschaar uit naar een 3-6 ruststand. Na de rust een gelukkig wat feller Avanti. Via Gerben en Marjuka wordt het 5-6, maar de aansluiting werd niet gevonden. Sterker nog het werd 5-10. Na de time-out ging Avanti | Post Makelaardij in de achtervolging en wist terug te komen tot 10-12. Echter Vriendenschaar bleef sterk in de verdedigende rebound en hield stand. Over en weer scorend werd het 12-14. En daarmee heeft Vriendenschaar de beste papieren om promotie naar de Hoofdklasse te realiseren.

Doelpunten: Gerben (3), Maddy (2), Daan (2), Emma (2), Marjuka, Merijn en Ruben.

Andere uitslagen:
DeetosSnel A1 – Tiel ’72 A1  18-20
Oranje Wit A1 – Sporting Delta A1 nnb
Kinderdijk A1 – PKC/Vertom A1 nnb

Vriendenschaar was feller in de duels in de eerste helft
De 2-2 van Maddy
Schot van Marjuka achter de korf
Veel doorloopkansen voor Emma