Bleiswijk – Avanti/Post Makelaardij A2 is het zaalseizoen uitstekend begonnen. Zaterdag bleef het team van Ruben, Jona en Dennis ook in de derde wedstrijd ongeslagen. Na een gelijkspel in Scheveningen tegen KVS A1 (15-15) en een fraaie 23-15 zege in eigen huis op KOAG A1, werd ook het hoogste jeugdteam van Weidevogels aan de zegekar gebonden: 12-17.

Na een loodzware veldcompetitie, waarin de A2 er in de overgangsklasse knap in slaagde een keer van Vitesse A1 en KCC A1 te winnen en in de eindrangschikking boven de ploeg uit Capelle eindigde, heeft het nu de kans te laten zien wat het kan. En die kans werd ook in Bleiswijk met beide handen gegrepen.

Vera schuwde ook een duel met twee mannen niet om de bal af te vangen

Na de 0-1 van afstand door Melle K. en het snelle antwoord van de thuisclub, was het naamgenoot Melle D. die via een doorloop Avanti A2 opnieuw op voorsprong bracht. Nog één keer kwam Weidevogels langszij (2-2), waarna opnieuw Melle K., Maaike en Vera een eerste gaatje sloegen: 2-5.

Doorloop Melle D. voor de 5-2

Weidevogels knokte zich terug in de wedstrijd. Soms zelfs letterlijk. Als het testosteron deze wedstrijd de doorslag had gegeven, dan had de uitslag zomaar heel anders kunnen zijn. Dankzij de jeugdige souplesse en meer talent, brachten Noor en Melle D., beide met een doorloop, de ruststand op 4-7.

Fraaie doorloop van Noor brengt de 9-13 op het scorebord

Na de pauze kwam Weidevogels opnieuw terug in de wedstrijd. Vanaf 6-7 tot 9-10 kwam het een paar keer spannend dichtbij, maar voordat de thuisclub langszij kon komen, vergrootte Avanti de voorsprong weer. De 9-12 van afstand van Bas brak de weerstand van Weidevogels definitief. Bas, tegen het einde van de eerste helft in het veld gekomen voor Simon, was hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor vier van de laatste zes Avanti-doelpunten. De één nog mooier dan de ander, met de one-hander voor de 10-16 als fraaiste.

Tegenstander op het verkeerde been

En met één hand de 10-16 erin leggen

Daarmee staat Avanti/Post Makelaardij A2 knap tweede, op een punt van koploper Maassluis A1, dat op 16 december wacht. Maar eerst speelt de A2 zaterdag na het eerste om 18.50 uur tegen KCR A1.

Doelpunten: Noor (4), Bas (4), Melle D. (3), Maaike (2), Vera (2), Melle K. (2)

Hierbij nog wat foto’s van de wedstrijd.