Maandag 9 oktober speelde Avanti | Post Makelaardij A3 haar kampioenswedstrijd tegen Gemini A1 uit Gouda. Beide teams hadden 8 punten uit vijf wedstrijden behaald en de winnaar zou kampioen worden. In de heenwedstrijd had Gemini met 10-8 gewonnen en daarmee was het geen gelopen race dat het A3 zomaar kampioen zou worden.

Gemini is een fusievereniging uit Gouda dat ontstaan is uit de verenigingen Ter Gouw en Jodan Boys en met acht teams speelt in de competitie: drie senioren, 1 A-team, 2 B-teams, 1 C-team en 1 D-team. Vanwege de aankomende herfstvakantie was de wedstrijd verplaatst naar een doordeweekse avond. Ondanks de doordeweekse wedstrijd stond er flink wat publiek langs veld 2 om de teams aan te moedigen. Avanti | Post Makelaardij A3 bestaat uit 7 dames en drie heren, waardoor een van de dames altijd als heer moet spelen.

Het team van Samantha en Sander ging voortvarend van start en kwam al snel op een ruime voorsprong. Er werd vlot aangevallen en het vizier stond op scherp. Het was leuk om te zien dat het team al veel beter samen speelde dan destijds in Gouda toen er op gras gespeeld werd. En de doelpunten waren zeer gevarieerd: van snelle doorlopen, korte kansjes, afstandsschoten tot strafworpen. Het publiek kreeg van alles voorgeschoteld. De voorsprong werd steeds verder uitgebreid en na zestig minuten stond er een overtuigende 16-7 overwinning op het scorebord. Een knappe prestatie en een welverdiend kampioenschap.

Na afloop waren er voor het hele team natuurlijk de kampioensmedailles, taart en een frisje. En natuurlijk mooie woorden en felicitaties vanuit de technische commissie. Van harte gefeliciteerd!! Dankzij Lisette Bakker hebben we ook enkele avondbeelden van dit heuglijke feit binnen gekregen.

En zoals het hoort een bedankje aan het publiek:

Samantha en Sander: trotse en blije trainer/coaches
Taart en drinken voor het kampioensteam en natuurlijk een kampioenenspeech van Jolanda de Hoog
Nog even nagenieten van een mooie wedstrijd

Eindstand: