Avanti | Post Makelaardij A3 behaalde in de eerste competitiewedstrijd na de zaal een zeer gelukkige overwinning op Nieuwerkerk A3. Na een 3-3 ruststand wist Nieuwerkerk maar liefst vier strafworpen niet te benutten waardoor Avanti er met de winst vandoor ging (8-6).

Volgens coach Samantha zit het A3 in een sterke poule ingedeeld met teams die uit de wedstrijdsport komen en teams (zoals het A3) die hoog in de breedtesport zijn geëindigd in de veld najaarscompetitie. Nieuwerkerk A3 komt uit de wedstrijdsport en heeft een sterk team,  Avanti | Post Makelaardij A3 had het daar lastig mee. Nieuwerkerk had de rebound goed verzorgd in de aanval en kon veel herhalen, waar Avanti | Post Makelaardij in de eerste helft de bal vaak al na eenmaal schieten alweer kwijt was en ook wat ongelukkig was in de passing.

Dankzij Mees kwam Avanti | Post Makelaardij nog wel op een 1-0 voorsprong, maar Nieuwerkerk kwam vrij snel op gelijke hoogte en liep uit naar een 1-3 voorsprong. Dankzij de sterke eerste aanval wist het A3 toch met de rust de stand weer gelijk te trekken dankzij Quinten en Mees (3-3). In de tweede helft zat er meer tempo in de aanval bij Avanti | Post Makelaardij en was de rebound ook beter verzorgd waardoor er meerdere schoten per aanval waren. Nieuwerkerk had in haar aanval veel meer druk naar binnen en kreeg meerdere strafworpen mee, maar wist maar liefst vier strafworpen niet te benutten. Tien minuten na de rust had Nieuwerkerk al wel de marge weer uitgebreid naar twee verschil (3-5). Maar met de sterke eerste Avanti-aanval voor de korf was het Robin die met een balletje onder de korf en een strafworp de stand weer op gelijke hoogte bracht (5-5). En Avanti | Post Makelaardij pakte door via Chris en Esmee naar de 7-5. En na wel een benutte strafworp van Nieuwerkerk bracht Mees de eindstand op 8-6.

De conclusie na afloop was dan ook in het Avanti-kamp dat punten punten zijn en dat de Pijnackernaren goed waren weg gekomen deze zaterdag. Komende week zal er bij Avanti wel veel op strakke passing en betere aanvalsopzet getraind gaan worden, waar Nieuwerkerk mogelijk de aandacht zal leggen op het afronden van strafworpen.

Doelpunten:  Mees (3), Robin (2), Chris, Esmee en Quinten

Andere uitslag:
NIO A1 – Albatros A3 9-9

Stand:

Strafworp van Quinten voor de 2-3:

En Robin scoort ook haar strafworp voor de 4-5: