Dit was er eentje voor de hele vereniging. De geweldige ploeg die nooit opgeeft, trainers, staf, next gen BWD en het in groten getale opgekomen publiek. En wat hebben we er allemaal lang op moeten wachten. Een aantal malen ging het op de valreep mis. Maar deze keer niet. Na een bloedstollende eindfase sleept Avanti er een zeer verdiende overwinning uit. Matchwinnaar wordt Tom Snaphaan die met zijn 5e treffer van de wedstrijd de winnende 23-22 binnenschiet, waarna de Viergang helemaal ontploft.

BWD Next Gen

BWD next Gen

Hoe belangrijk het publiek is,  is ook vandaag weer gebleken.  Na de reanimatie van het BWD een week eerder tegen TOP lijkt het stokje nu overgenomen te worden door een jongere groep BWDérs, hoofdzakelijk spelers uit de C.  Gedurende de wedstrijd werd deze groep steeds groter en zij maakten er een mooi feest van. Ga zo door ! Het enthousiasme was zo groot dat de trommel het niet overleeft heeft. Er is spontaan een inzamlingsactie gestart voor een nieuw vel voor de trommel.

Blessures

Nikki, Manon en Jordi met blessure aan de kant leven ook mee

Het was voor Marrien en Niels weer een aardige puzzel. Met blessures van Jordi, Nikki en Manon en de opdracht Jim Snel en Cedric Pardieck uit te schakelen werd de vakindeling  flink gewijzigd. Voor de korf starten Arie, Floor, Judith en Tom. Verdedigend Stefan, Merijn, Linda en Jitte.

Eerste helft

Het is even schrikken. Jim Snel begint voor de korf en na 2 keer balverlies in de aanval is het al 0-2 door Jim. Rustig blijven is het devies. En dat gebeurt ook. Merijn, Jitte en twee keer Tom schieten Avanti naar een 4-2 voorsprong. De gewijzigde vakindeling lijkt goed te werken. De spelers kunnen elkaar goed vinden en het vertrouwen is groot. Cedrick Pardieck, de andere spits van AW.DTV schiet de ploegen weer naast elkaar.

Floor 11-6

Dan een tussensprint van Avanti. Eindelijk zit het keer mee en de ballen vallen er lekker in. Vooral Merijn is niet te stoppen door AW.DTV. Met name door treffers van Merijn loop Avanti uit naar een 11-6 voorsprong. Arie blijft weergaloos rebounden en zorgt er voor dat er in één aanval maar liefst 8 pogingen genomen kunnen worden. Hoogtepunt van de eerste helft is de treffer van Merijn in de slotseconde van de eerste helft. Nagenoeg in de zoemer wordt de ruststand 16-11. Maar liefst 5 doelpunten voor bij rust.

In de zoemer 16-11 en rusten

Tweede Helft

In de tweede helft gaat het een stuk moeilijker. AW.DTV zet Jim Snel verdedigend op Merijn. Nodig omdat Merijn maar liefst 6 keer scoorde in de eerste helft.  Het schotpercentage van Avanti kakt in de loop van de 2e helft helemaal in elkaar. Was dat in de eerste helft een mooie 26%, in de tweede helft maar 12% !  Merijn scoort kort na rust nog zijn 7e uit een strafworp. Maar daarna is het voor Merijn over. Floor zorgt dan nog voor een zeer comfortabele 18-11 voorsprong. Avanti lijkt op weg naar de overwinning. Na Jim Snel, een gemiste stip van Avanti en twee keer Cedric Pardieck is het weer 18-14. Nog een kwartiertje en de wedstrijd is alleszins gespeeld. De coaching van AW.DTV blijft rustig en vertrouwd volledig op Jim en Cedric. Arie wisselt in de verdediging steeds af met Angelo. Een belangrijke rol voor Angelo die verdedigend erg sterk speelt.

Belangrijke rol voor Judith met 5 treffers

Heel langzaam komt AW.DTV terug in de wedstrijd en met nog 10 minuten op de klok sluiten zij met een stip van Jim Snel weer aan bij 19-18. Het zal toch niet hé. Uit in Amsterdam gaf Avanti  een 19-20 voorsprong weg. Het is Judith die met haar 4e 20-18 aantekent. In zeer korte tijd dan twee maal Pardieck en Snel. En we staan gewoon op achterstand. 20-21. Wat gebeurt er allemaal.

Nog 4 minuten. Weer een belangrijke van Judith een fraaie van Steef en we staan weer voor met 22-21. Nog twee minuten en de Viergang is aan het ontploffen. Daar heeft Cedrik Pardieck geen boodschap aan, met zijn 9e is het weer gelijk 22-22.

Tom de winnende , grote blijdschap ook bij Judith

Nog 2 minuten. Tom mag aanleggen voor een stip. Het is muisstil in de Viergang. Neeeeee, hij valt niet. Maar kort daarna, met nog 50 sec wordt Tom toch de matchwinnaar met een fraaie treffer vanaf de zijlijn. AW.DTV krijgt nog wel de nastoot met Jim Snel voor de korf. Maar gelukkig mist hij zijn laatste schot en de rebound is voor Arie.   Hij is binnnen !

Een verdiende overwinning voor Avanti. Het harde werken en er in blijven geloven betaalt nu uit. Volgende week de zware uitwedstrijd bij Nieuwerkerk.

Doelpunten: Merijn (7) Tom (5) Judith (5) Floor (2) Arie (2) Stefan (1) Jitte (1)

Uitslagen:
Fiks – Nieuwerkerk 27-30