Avanti | Post Makelaardij B3 speelde op maandag 25 September een doordeweekse competitiewedstrijd op verzoek van ONDO (G). De ploeg uit ’s Gravenzande speelt kennelijk graag doordeweekse wedstrijden want van de drie gespeelde wedstrijden waren er twee doordeweeks. Tot nu is ONDO (G) ook nog ongeslagen. De wedstrijd stond deze avond onder leiding van Toby Treurniet.

Het lukte Avanti | Post Makelaardij niet om ONDO één of twee punten afhandig te maken. Aan de inzet lag het niet van het B3.  Verdedigend werden er veel ballen onderschept en daarmee kreeg de aanval veel kansen om doelpunten te maken. ONDO had een aantal lange spelers in het team en Avanti had soms moeite om langs die lange armen te gooien. De eerste aanval had aanvankelijk ook moeite om met veel tempowisselingen te spelen, maar gaandeweg de wedstrijd zou het steeds beter gaan. Het B3 van dit seizoen is samengesteld uit spelers en speelsters die of vorig jaar in verschillende C-teams speelden of in verschillende B-teams. Het team moet duidelijk nog even wennen aan elkaar, maar het gaat elke week weer een stukje beter.

De wedstrijd tegen koploper ONDO(G) werd een spannende.  ONDO kwam eerst nog op een 0-2 voorsprong, maar na de 1-3 en de 2-4 waren het Laure en Samuel die de stand weer gelijk trokken (4-4). Helaas viel net voor rust de 4-5 met een schot achter de korf. In de tweede helft leek het er even op dat er helemaal niet meer gescoord zou worden.  Kansen waren er genoeg maar de bal wilde er maar niet in. Vijf minuten voor tijd werd het 4-6 en leek de wedstrijd gespeeld. Maar dankzij een doorloop van Laure drie minuten voor tijd was de spanning weer terug. Helaas werd er niet meer gescoord en bleef ONDO ongeslagen. Eindstand 5-6. Avanti | Post Makelaardij vergat zichzelf te belonen voor de getoonde inzet. Maar als dit team wat beter ingespeeld raakt gaan we zeker meer van ze horen. Over horen gesproken: Louis van Gaal leek deze avond neergestreken op het korfbalveld met de vele aanwijzingen die Samuel zijn teamgenoten meegaf 😉

Doelpunten: Laure (2), Isabel, Samuel en Sven

Stand:

Achter vlnr: Eva, Hidde, Samuel, Daan, Sven en Sven. Voor vlnr: Femke, Isabel, Laure, Carise en Evy

Fraaie doorloop van Samuel die een beter lot had verdiend:

Laure maakt de 3-4 onder de korf: