De laatste wedstrijd voor het zomerreces werd donderdagavond gespeeld tussen Avanti | Post Makelaardij C1 en Die Haghe C1. Beide teams komen volgend jaar uit in de Hoofdklasse en zitten zowel op het veld als in de zaal bij elkaar in de poule. Er werd al gespeeld met de samenstelling van het nieuwe seizoen. Het team van Punyapat, Luke en Daan bestaat uit vijf spelers die dit jaar ook al in het C1 speelden en de andere vijf komen over uit de C2 en de D1. De oefenwedstrijden waren dan ook een mooie gelegenheid om te wennen aan de nieuwe samenstelling. Vorige week werd met 17-11 gewonnen van een andere C1 Hoofdklasser Refleks. En 17 doelpunten voor een C1 ploeg is een prima aantal.

De wedstrijd tegen Die Haghe C1 kwam scorend wat moeilijk op gang en dat kwam ook door de vele passfouten die er in het begin gemaakt werden wat tot veel balverlies in de aanval leidde. De ploeg uit Den Haag kwam nog wel op voorsprong maar Lucas maakte namens Avanti | Post Makelaardij gelijk van afstand (1-1). Waar de eerste aanval heel lang voor de korf gestaan had, was de tweede aanval na de 2-1 van Fenna en de 2-2 snel weer terug in de verdediging. Avanti speelde vervolgens in de aanval de bal sneller en zuiverder rond en zocht goed de afstandsschoten. En dat resulteerde ook in vier mooie doelpunten van afstand via Lucas, Julia en tweemaal Jens. Ruststand 6-2.

Ook verdedigend was Avanti | Post Makelaardij fel op de bal en wist daarmee vele ballen te onderscheppen. Aanvallend werd goed het schot gezocht en na de 6-3 en de 7-3 van Fenna, liep het C1 zelfs uit naar 9-3 via Jens en Wilco. Na de 9-4 en de 10-4 van Fenna “kakte” het volgens coach Luke een beetje in. Die Haghe profiteerde en kwam terug tot 10-6. De eindstand werd 11-7 met nog een fraai Avanti-doelpunt van Britt onder de korf.

Het was een leuke oefenwedstrijd om te zien. Goede druk in de verdediging, snelheid in de aanval, goed schot en de wil om elke rebound te willen winnen. Een mooie basis om na de zomervakantie weer op voort te bouwen. Voor nu een fijne vakantie en half augustus gaat het C1 weer van start.

Doelpunten: Fenna (3), Jens (3), Lucas (2), Britt, Julia en Wilco

Link foto’s

Instructies van Luke voor de aanval
Schot van Britt
Mooi duel om de bal met Lucas namens Avanti | Post Makelaardij
Mooie focus bij Wilco
Fenna met drie doelpunten zuiver van afstand
Lucas wist in de eerste helft tweemaal te scoren van afstand
Vele onderscheppingen van Zoë
En Jens legt weer aan voor een doelpunt. Drie treffers van hem.
Doorbraak van Jesper
Mooie kans van Julia achter de korf
Fenna en Melle veroveren weer de bal
Met een overwinning in de tas vakantie vieren en half Augustus verder. Fijne vakantie allemaal!