Wederom een overwinning voor Avanti | Post Makelaardij C1, ditmaal tegen Die Haghe C1. Na een 7-1 voorsprong bij de rust werd het uiteindelijk 14-6. Toch heeft het C1 wel eens betere wedstrijden gespeeld. De passing was slordig en vele kansen werden onbenut gelaten. Tegen een tegenstander als Die Haghe blijft dat onbestraft, echter volgende week tegen ONDO C1  zal uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Het C1 trad deze ochtend aan zonder de zieke Britt (beterschap!!) en Melle begon na zijn invalbeurt in het B2 aan de kant. In de eerste helft speelde Avanti | Post Makelaardij met wind tegen en daarom werd de achterkant goed opgezocht.  Er waren genoeg kansen, het duurde echter even alvorens de doelpunten vielen.  Via Fenna (afstand) en Jens (afstand) werd het 2-0, waarna de tweede aanval maar twee minuten nodig had om er twee te maken. Een doorloop van Jesper en een schot van Zoë achter de korf betekende de 4-0. Aanvoerder Lucas werd scherp verdedigd vandaag, maar bij vakgenoot Jens lagen de kansen en die profiteerde daar gretig van. De 5-0 en 6-0 kwamen uit zijn handen.  Eerst een prachtige doorloop en daarna een mooi afstandsschot via Lucas. Even leek het erop dat Avanti C1 met een clean sheet de rust zou bereiken, echter vlak voor rust scoorde Die Haghe toch het eerste doelpunt waarna Jasmijn van afstand de ruststand op 7-1 bracht.

Met de zeven doelpunten lag Avanti | Post Makelaardij C1 nog op koers om de gewenste 15 doelpunten van coach Punyapat te halen. De 8-1 (Fenna van afstand) en de 9-1 (Jens ook van afstand) lagen er snel in, maar daarna wilde het scoren wat minder goed vlotten. Die Haghe ging nu ook mee scoren. Om en om scorend werd uiteindelijk een eindstand van 14-6 bereikt. Een verschil van acht doelpunten en daarmee evenaarde het C1 bijna de negen doelpunten verschil uit de uitwedstrijd (8-17).

Volgende week een mooie wedstrijd tegen bijna kampioen ONDO (G) C1. Eindelijk een tegenstander waar Avanti | Post Makelaardij getest gaat worden. Het is goed voor de ontwikkeling van het team wanneer ze meer tegenstand gaan krijgen. Het is een bijzondere goede prestatie om met een doelsaldo van 73 doelpunten verschil tweede te staan in de Hoofdklasse. ONDO heeft zelfs een doelsaldo van 83 verschil. In de thuiswedstrijd verloor Avanti nipt met 7-8. Benieuwd of het C1 het kampioensfeestje van ONDO een halt kan toeroepen. Succes volgende week!!

Doelpunten: Jens (4), Fenna (3), Jasmijn (2), Zoë (2), Jesper, Lucas en Melle

Foto’s

Andere uitslagen:
Nieuwerkerk C1 – Valto C1 15-8
Maassluis C1 – Albatros C1  7-12
Vitesse C1 – ONDO C1  6-14

Stand Hoofdklasse CHKD:

Programma zaterdag 23 mei:
19:00 uur ONDO C1 – Nieuwerkerk C1

Programma zaterdag 28 mei:
10:00 uur ONDO C1 – Avanti | Post Makelaardij C1
11:30 uur Die Haghe C1 – Vitesse C1

Fenna scoort hier de 1-0
En Jens maakt de 2-0
Gevolgd door de 3-0 uit een doorloop van Jesper
Waarna Zoë achter de korf de 4-0 scoorde
Jens was vandaag de man van de wedstrijd met vier doelpunten!
Aanvoerder Lucas kreeg vandaag veel verdedigende druk
Mooi reboundduel van Wilco…
…en een fraaie one-hander van Wilco
Julia zoekt de vrije medespeler