Avanti | Post Makelaardij C1 heeft het koploper ONDO C1 zeer lastig gemaakt.  In een wedstrijd met een grillig scoreverloop ging ONDO er uiteindelijk met de volle buit vandoor. Alhoewel de teleurstelling bij Avanti na afloop groot was, was er ook het besef dat punten halen tegen deze koploper niet onmogelijk is.

ONDO C1 had tot nu toe alle wedstrijden gemakkelijk gewonnen, met soms zeer grote scores. De doelpunten waren deze middag in de eerste helft zeer schaars. De ploeg uit ’s Gravenzande kwam halverwege de eerste helft op een 0-2 voorsprong door een doorloop en een balletje onder de korf. Avanti | Post Makelaardij had wel de kansen maar miste de afronding. Tien minuten voor de rust was het aanvoerder Lucas die van afstand het eerste Avanti-doelpunt scoorde. En vlak voor de rust was er een hele mooie doorloop van Jens die de gelijkmaker scoorde.

In de tweede helft riep coach Punyapat de aanval bij zich en zei dat hij de oplossing zag voor de eerste aanval en dat het goed zou komen, En hij had het nog niet uitgelegd of Jasmijn scoorde twee doelpunten. En zo stond Avanti | Post Makelaardij 4-2 voor. Na een time-out kwam ONDO terug in de wedstrijd en hoe. Van een 4-2 achterstand wisten zij gedurende de tweede helft terug te komen en zelfs ver uit te lopen naar 4-8. Avanti | Post Makelaardij had geen rebound op de schoten in de aanval en was de bal al snel weer kwijt. Na weer een time-out was het knap om te zien hoe de ploeg uit Pijnacker er weer een slotoffensief uitperste. Twee goede schoten van Britt bracht het geloof weer terug in de ploeg. En toen Lucas de 7-8 scoorde leek weer een sensatie in de lucht te hangen. De kansen waren er zeker nog in die laatste minuut, maar de scherpte ontbrak. En zo liep Avanti tegen de eerste nederlaag van het seizoen aan. Eindstand 7-8.

De teleurgestelde gezichten na afloop waren begrijpelijk, echter van deze wedstrijd valt veel te leren. Dat je de koploper van de hoofdklasse zo goed partij geeft moet vertrouwen geven. En als Avanti zelf aanvallend nog iets slimmer gaat spelen zijn er echt wel kansen om een volgende keer verder te komen. Het publiek heeft in ieder geval genoten van een leuke en spannende wedstrijd. Nu de komende weken weer met veel plezier gaan trainen om elke week beter te worden. Mooi ook om te zien dat een groot deel van het C1 ’s middags heerlijk op het Avanti-veld aan het schieten en dollen is. Met de teamspirit zit het dan ook wel goed!

Doelpunten: Britt (2), Jasmijn (2), Lucas (2) en Jens

Foto’s

Andere uitslagen:
Maassluis C1 – Valto C1 5-13
Nieuwerkerk C1 – Albatros C1 12-10
Vitesse C1 – Die Haghe C1 5-9

Stand C-Aspiranten Hoofdklasse D:

Schot achter de korf van Wilco
Zoë zet aan voor een doorloop
Veterstrikdiploma deel 2
Aanvoerder Lucas zorgde voor de eerste Avanti-treffer
Jens scoort uit een doorloop de 2-2
Jens viert zijn feestje na het doelpunt, Melle juicht mee!
Punyapat zag de oplossing vlak na rust en dat leverde direct twee doelpunten op
Grote kans voor Jasmijn onder de korf
Twee doelpunten van Britt (hier de 6-8) brachten de spanning weer terug
Teleurstelling bij Avanti | Post Makelaardij en vreugde bij ONDO
Teleurgestelde gezichten na afloop waren begrijpelijk, maar toch knap hoe moeilijk het de koploper is gemaakt. En winnen van ONDO is niet onmogelijk.